کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخشش "شاهزاده ایرانی" در اسنوکر انگلستان

10 آذر 1400 ساعت 18:37

گروه ورزشی: حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران در مرحله سوم مسابقات قهرمانی انگلستان با برتری مقابل حریف چینی خود به دور یک‌هشتم نهایی صعود کرد.


 حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران، در حال حاضر از پدیده‌های اسنوکر حرفه‌ای جهان محسوب می‌شود. این اسنوکرباز۲۷ ساله ایران که  کنفدراسیون اسنوکر جهان او را در تمجید از کامیایی‌هایش "شاهزاده ایرانی" نامیده، در کانون توجه مسابقات قهرمانی انگلستان قرار دارد.
حسین وفایی پس از برتری در دو دیدار نخست خود، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ نوامبر (۹ آذر) با پیروزی ۶ بر ۲ مقابل گودونگ، ملی‌پوش چین، به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌های صعود کرد. مسابقات قهرمانی اسنوکر انگلستان از معتبرترین رقابت‌های‌ جهان در این رشته ورزشی است. دیدارهای این تورنمنت از ۲۳ نوامبر آغاز شده‌اند و تا ۵ دسامبر (۱۴ آذر) ادامه خواهند یافت.
حسین وفایی که در رنکینگ ۶۳ جهان قرار گرفته است، در مرحله دوم این مسابقات در دیدار با مارک سلبی، صدرنشین جدول رده‌بندی اسنوکربازان حرفه‌ای جهان، شگفت‌آفرینی کرد و این حریف مشهور را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد. این ملی‌پوش اسنوکر ایران که متولد آبادان است، در مرحله نخست این رقابت‌ها پانگ جون ژو از کشور چین را با حساب ۶ بر ۴ مغلوب خود کرد.
حسین وفایی برای راه‌یابی به دور یک‌چهارم نهایی روز ۲ دسامبر از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف جک لیزوسکی از کشور میزبان می‌رود. برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، مبلغ ۲۰۰ هزار پوند به از سوی برگزارکننده‌ مسابقات به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است. مجموع جایزه‌های این تورنمنت برای دستیابی به سایر عنوان‌ها، بالغ بر بیش از یک میلیون پوند است.


کد مطلب: 308610

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308610/درخشش-شاهزاده-ایرانی-اسنوکر-انگلستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir