به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۰۸۶۱۵

کرونای اُمیکرون در برابر واکسن‌ها مقاوم است؟

کرونای اُمیکرون در برابر واکسن‌ها مقاوم است؟
گروه علمی: محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند هنوز شواهدی دال بر مقاومت سویه اُمیکرون در برابر واکسن وجود ندارد.گرچه هنوز اطلاعات تکمیلی درباره سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر نشده است اما تحقیقات مختلف دانشمندان در این زمینه از همان روز نخست آغاز شد.محققان دانشگاه اکسفورد انگلیس می‌گویند هنوز شواهدی مبنی بر اینکه واکسن مانع از بروز کرونای شدید شود وجود ندارد، با این حال ما آماده هستیم که نسخه به روز رسانی شده و تطبیق یافته واکسن آسترازنکا با اُمیکرون را توسعه دهیم.

دانشگاه آکسفورد که مسئول تحقیقات در ساخت واکسن آسترازنکا بود، می‌گوید اطلاعات ارائه شده درباره سویه اُمیکرون بسیار محدود است و ما منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستیم. ما با دقت تاثیرگذاری واکسن خود را بر روی اُمیکرون ارزیابی می‌کنیم.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: علی رغم کشف سویه‌های متعدد کرونا در سال گذشته میلادی، واکسن‌ها به طور قابل توجهی موفق به ایجاد سطح بالایی از ایمنی در برابر ابتلا به کرونای شدید شدند و تاکنون اطلاعاتی در زمینه مقاومت اُمیکرون به واکسن ارائه نشده است.آکسفورد تاکید دارد: با این حال، ما از ابزار‌های لازم و فرآیند‌های مناسب برای توسعه سریع واکسن تطبیق پذیر با سویه‌ها جدید در شرایط اضطراری برخورداریم.

پیشتر شرکت فایزر وعده داده بود توانایی آن را دارد که در شرایط اضطراری واکسن تطبیق یافته با سویه اُمیکرون را ظرف یکصد روز به بازار عرضه کند. سازمان جهانی بهداشت اکنون در حال بررسی ابعاد مختلف عملکرد و مقاومت اُمیکرون به واکسن‌های موجود است و قرار است ظرف ۱۲ روز آینده گزارش خود را در این زمینه ارائه کند.
برچسب ها: اُمیکرون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها