کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکید اسرائیل برتهدید نظامی علیه ایران

11 آذر 1400 ساعت 8:20


گروه بین الملل: لائیر راپید، وزیر خارجه اسرائیل در جریان سفر  خود به لندن و پاریس در کاخ الیزه با رئیس جمهوری فرانسه امانوئل مکرون دیدار و گفت‌وگو کرد.
این سفر در حالی انجام شده که در دومین روز از مذاکرات احیای برجام در وین، کارگروه‌هایی از مذاکره‌کنندگان ایرانی و پنج کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای در مورد بررسی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی رایزنی کردند.
لاپید در گفت‌وگو با مکرون ضمن مخالفت با برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد که تنها از طریق یک "نهدید نظامی باورپذیر" می‌توان برنامه‌های هسته‌ای جمهوری ایران را متوقف کرد.لاپید در دیدار با مکرون تاکید کرده که به باور اسرائیل هدف ایران از بازگشت به مذاکرات وین، پس از حدود شش ماه وقفه، خریدن زمان برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای و نجات از مخمصه فلج‌کننده تحریم‌های اقتصادی است.او با تاکید بر این که مواضع اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی پس از سال‌ها شنیده می‌شود، افزود تحریم‌ها علیه ایران باید تشدید شوند.وزیر خارجه اسرائیل می‌گوید نفتالی بنت، نخست‌وزیر و بنی گانتس وزیر دفاع این کشور همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند تا جهان متوجه خطر برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی شود.
تقریبا همزمان با سفر لاپید به پاریس، منابع خبری از ملاقات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی او در شهر ریگا پایتخت لیتوانی خبر دادند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید بلینکن و وزیران خارجه سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای درباره "نگرانی‌ها" در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و مذاکرات وین رایزنی کرده‌اند اما به جزئیات این رایزنی‌ها اشاره‌ای نکرده است.

 


کد مطلب: 308622

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308622/تاکید-اسرائیل-برتهدید-نظامی-علیه-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir