به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۳۰۸۶۵۸
رافائل گروسی:غنی سازی 90 درصد درایران وجود ندارد

توافق همچنان ممکن ،اما زمان کم است

توافق همچنان ممکن ،اما زمان کم است
گروه سیاسی:  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری را از خود نشان بدهد زیرا در صورت وجود اراده سیاسی، رسیدن به توافق همیشه ممکن است.
رافائل گروسی در گفت وگو با کانال خبری «فرانسه ۲۴» با بیان اینکه مذاکرات دور هفتم از نقطه صفر شروع نمی‌شود، بلکه بر اساس شش دور مذاکرات قبلی به پیش می رود؛ افزود: توافق با ایران همچنان ممکن است، اما زمان باقیمانده کم است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس طرف مذاکرات برجام نیست، اما به عنوان بازرس و تضمین‌کننده توافق از نزدیک مذاکرات جاری در وین را رصد می‌کند.گروسی در خصوص غنی سازی ۹۰ درصدی بیان کرد: در حال حاضر غنی‌سازی ٩٠ درصدی در ایران وجود ندارد.وی با بیان اینکه برجام حد نصاب ۳.۶۷ درصد را برای غنی‌سازی تعیین کرده بود، اما الان غنی‌سازی ۶۰ درصدی انجام می‌شود، افزود: ایران در فردو غنی‌سازی ٢٠ درصدی را انجام می‌دهد و در حال افزایش آن است. گروسی درباره قصد خود مبنی بر دیدار مجدد از تهران گفت: چنان چه از وی دعوت شود، ظرف یک دقیقه به ایران می‌رود.
وی در ارتباط با سایت تسا در کرج و ادعای ایران مبنی بر از کار افتادن دوربین‌های نظارتی آژانس در جریان عملیات خرابکارانه گفت: آژانس خرابکاری را محکوم می‌کند؛ امیدواریم که یک توافق، که بسیار لازم و ضروری است، حاصل شود.مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی ازاین مصاحبه در باره سفر چند روز گذشته خود به ایران به این رسانه فرانسوی گفت: «باید بگویم که در سفری که چند روز پیش به تهران  داشتم، گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.
وی گفت : همچنان احتمال (حصول توافق با ایران) وجود دارد. من گفت‌وگوهای خوبی با امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران داشتم. امیدوارم بتوانیم به توافق دست یابیم».
گروسی در پاسخ به این پرسش فرانس24 که  نظر وی در باره حصول یک توافق موقت بدین معنی که  ایران  روند برنامه هسته ای خود را در قبال رفع  بخشی از تحریم ها متوقف و یا آهسته کند تا رسیدن به یک توافق کامل تر و عمیق تر چیست گفت: این چیزی نیست که من از  آنها (طرف ایرانی)  بشنوم و معتقدم که دولت ایران درمورد خواسته ها یش بسیار قاطع است که همان بازگشت کامل به توافق است که در ازای آن دسترسی کامل به بازارها و جریان های مالی  است.گروسی  گفت : ایران می گوید که اقدامات خرابکارانه ای درمورد سایت هایش رخ داده که ما هرگونه خرابکاری و  نقض چنین مواردی را محکوم می کنیم، سازمانی همچون آژانس بین المللی انرژی اتمی  انجام هرگونه حمله توسط  طرفی ثالث به یک  کشور عضو این نهاد را بر نمی تابد.
برچسب ها: رافائل گروسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها