به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۳۰۸۶۷۵
سخنگوی وزارت امور خارجه‌:هیأت‌ها در وین، از اسرائیل دستور نمی گیرند

درخواست اسرائیل برای توقف فوری مذاکرات با ایران

درخواست اسرائیل برای  توقف فوری مذاکرات با ایران
گروه بین الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه‌ جمهوری اسلامی به اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل واکنش نشان داد.
 سعید خطیب زاده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:« با پیشرفت گفتگوها در وین، رژیم اسراییل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و خواستار توقف فوری مذاکرات شده است.تعجبی ندارد. رژیمی که پیداش آن بر مبنای جنگ، تنش و ترور بوده، همواره از گفتگو بیزار است.هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر اسراییل دستور نخواهند گرفت.»
این در حالی است که نخست‌وزیر اسرائیل جمهوری اسلامی را به "اخاذی هسته‌ای" متهم کرد و خواهان توقف فوری مذاکرات با ایران در وین شد. نفتالی بنت با اشاره به گزارش‌ها در مورد استفاده ایران از سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات زیرزمینی فردو، جمهوری اسلامی را متهم کرد که با تاکتیک مذاکره در حال "اخاذی هسته‌ای" است و خواهان توقف فوری گفت‌وگوهای احیای برجام در وین شد.
 بنت در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواستار توقف فوری مذاکرات احیای برجام در وین شد و تاکید کرد که قدرت‌های جهانی باید به جای گفت‌وگو، با اعمال تدابیر سختگیرانه‌تر با ایران مقابله کنند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران در تاسیسات فردو، نزدیک شهر قم با راه‌اندازی یک آبشار ۱۶۶ تایی از سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد را آغاز کرده است.مطابق توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و شش قدرت جهانی و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران مجاز به استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته نیست و نباید غنی‌سازی اورانیوم را از سطح ۷۶/ ۳ درصد فراتر ببرد.
نخست‌وزیر اسرائیل صبح دوشنبه و در آستانه آغاز دور جدید گفت‌وگوهای وین هم در یک پیام ویدئویی از قدرت‌های جهانی خواسته بود "تسلیم باج‌خواهی ایران" نشوند.
بنت هشدار داد جمهوری اسلامی که خواهان لغو تحریم‌ها است در برابر آن هیچ چیزی ارائه نمی‌دهد و برداشته شدن تحریم‌ها به معنای سرازیر شدن صدها میلیارد دلار به برنامه‌های هسته‌ای ایران خواهد بود.در ادامه تلاش‌های اسرائیل برای مقابله با احیای برجام قرار است بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل هفته آینده به واشنگتن سفر کند و در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود و وزیر خارجه آمریکا دلایل مخالفت این کشور با توافق به ایران را تشریح کند.
 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها