کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از انگل و هویج تا شیر آب و کالسکه تشییع جنازه

معرفی 10 موزه عجیب و غریب جهان/ تصاوير

عصرایران , 16 بهمن 1392 ساعت 10:02

گروه فرهنگ و هنر: در سراسر دنیا می‌توانید موزه‌های عجیب و غریبی پیدا کنید که از انگل و هویج گرفته تا شیر آب و کالسکه تشیع جنازه را نمایش می‌دهند. با 10 موزه از عجیب‌ترین انواع موزه در جاهای مختلف جهان آشنا شوید:


1- موزه انگل- ژاپن


در این موزه حدود سیصد گونه انگل در ظروف شیشه‌ای ویژه به نمایش گذاشته شده است. این موزه به همت چهار دانشمند انگل‌شناس تاسیس شده است. در کنار هر یک از انگل‌های موجود در این موزه، اطلاعاتی در مورد آنها و بلایی که ممکن است بر سر انسان بیاورند درج گردیده است. یکی از عجیب‌ترین انگل‌های موجود در این موزه، یک کرم نواری 9 متری است که از بدن یک زن خارج شد.
پس از پایان بازدید از این موزه می توانید از فروشگاه سوغاتی این موزه هم دیدن کرده و حتی یک تی‌شرت با تصویر انگل مورد علاقه‌تان را از آن خریداری کنید!

2- موزه مو - ترکیه


این موزه در شهر اوانوس در مرکز ترکیه واقع است. این موزه در اصل یک غار است که در آن مجموعه‌ای از نمونه‌ای مو 16 هزار زن به نمایش گذاشته شده است. در کنار هر یک از موها نام و نشانی فرد صاحب مو قرار دارد. این موزه به ابتکار یک آرایشگر ساخته شده و در واقع موهای موجود از مشتریان وی به دست آمده است.

3- موزه شیر آب- چین


این موزه در محل یک تلمبه خانه قدیمی در شهر پکن ساخته شده است. در این موزه بیش از 130 نوع شیر آب قدیمی و نیز اسنادی مربوط به صنعت آب چین وجود دارد.

4- موزه کالسکه های تشییع جنازه- اسپانیا

در این موزه در شهر بارسلونا مجموعه‌ای از کالسکه‌های بسیار زیبا و قدیمی که برای تشیع جنازه به کار می‌رفت به نمایش در آمده است. قدمت بعضی از این کالسکه‌ها به قرن 18 می‌رسد.

5- موزه موجودات مرموز- ایالات متحده
موجودی پشمالو به نام «پاگنده» یکی از موجوداتی است که عده‌ای در تاریخ ادعای مشاهده آن را داشته‌اند، اما تاکنون شواهد علمی محکمی در مورد حیات این موجود یافت نشده است. همچنین ادعاهایی در مورد وجود یک هیولا در دریاچه‌ای در اسکاتلند مطرح گردیده، اما با وجود بررسی‌ها هنوز وجوداین هیولا هم اثبات نشده است. با این حال بسیاری از افراد در سراسر دنیا علاقه زیادی به شنیدن داستان‌هایی در مورد این موجودات دارند. در این موزه می‌توانید اسناد برخی ادعاها و نیز تصاویر ساختگی از برخی از این موجودات مرموز و ناشناخته را مشاهده کنید.

6- موزه هویج- بلژیک
این موزه در شهر برلوت در شرق بلژیک واقع است. مردمان این شهر کوچک علاقه زیادی به هویج‌های پرورشی خود دارند و همین امر آنها را به فکر ساختن تنها موزه هویج در دنیا انداخت. این موزه در یک کابین بسیار کوچک قرار گرفته است. هر بار تنها یک نفر می‌تواند وارد این موزه شود و با چرخاندن یک دسته ویژه، نمونه‌های هویج موزه یکی پس از دیگری برایش نمایش داده می‌شود.

7- موزه جعبه ناهار- آمریکا
جعبه ناهار یادآور تصاویر زندگی رایج مردم در قرن 20 در آمریکا است. در آن دوران کارگران ناهار خود را در جعبه‌های ویژه‌ای گذاشته و به محل کار می‌بردند. در این موزه انواع مختلفی از جعبه ناهار و همچنین مجموعه‌ای از انواع فلاسک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

8- موزه مداد- بریتانیا


این موزه که در محل یک کارخانه قدیمی تولید مداد بنا شده، انواع تجهیزات مختلف برای تولید انواع مداد و مواد اولیه ساخت آنها را به نمایش می‌گذارد.

9- موزه اتو- روسیه


در این موزه بیش از 200 اتو ساخت کشورهای روسیه، آلمان و لهستان از قرن 17 تا 20 میلادی به نمایش در آمده است.

10- موزه کتری- روسیه
در نزدیکی موزه اتو، موزه دیگری برای نمایش انواع کتری وجود دارد. در این موزه انواع کتری و قوری مسی، چینی و نقره‌ای در شکل‌های مختلف از قرن 19 و 20 میلادی در معرض دید قرار گرفته است.


کد مطلب: 30868

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/30868/معرفی-10-موزه-عجیب-غریب-جهان-تصاوير

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir