کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آفرود جدید لکسوس با موتور هیدروژنی

12 آذر 1400 ساعت 14:08


گروه اقتصادی: لکسوس به عنوان برند لوکس تویوتا، خیلی بی‌سر و صدا دارای برخی از بهترین آفرودهای شیک در بازار است؛ آفرودهایی که مبتنی بر لندکروز و پرادو هستند. لکسوس با رونمایی از خودروی مفهومی کاملا جدید ROV نشان داد که برنامه‌های ویژه‌تری نیز برای آفرود و مسابقات ورزشی دارد. یک وسیله نقلیه به لطف موتور احتراق هیدروژنی تقریبا بدون کربن، گرد و غبار کمتری  را پشت سر دارد.
 

لکسوس با کانسپت خودروی تفریحی آفرود ROV، گزینه جذابی را ارائه می‌دهد. آنها به‌جای فناوری پیل سوختی هیدروژنی که تویوتا در آن شهره شده است، به فناوری جدیدتر و آزمایشی‌تر موتور احتراق داخلی هیدروژن یا همان هیدروژن ICE ((internal combustion engine متکی هستند.تویوتا در حال آزمایش و توسعه فناوری موتور احتراق هیدروژن از طریق برنامه موتور اسپورت خود بوده است و ROV از یک واحد یک لیتری استفاده می‌کند که توسط یک مخزن هیدروژن فشرده با فشار بالا تغذیه می‌شود. لکسوس تخمین‌های عملکرد را مشخص نکرده است، اما می‌گوید که سرعت احتراق سریع هیدروژن منجر به افزایش پاسخگویی گشتاور در آفرودها می‌شود.
 
موتور هیدروژنی ROV برخلاف یک خودروی برقی کم‌صدا RC، صدایی قدرتمند شبیه گاز موتورهای احتراق داخلی را دارد. با این حال، لکسوس قول می‌دهد که صدای موتور از طریق استانداردهای QDR (بی‌صدا، دوام، قابلیت اطمینان) اصلاح شود، بنابراین احتمالاً راننده در معرض سر و صدایی مشابه کسی که یک اره برقی در حال کار را روی صندلی سرنشین دارد، نخواهد بود!
 
لکسوس اذعان می‌کند که مقدار کمی کربن از روغن موتور سوخته آزاد می‌شود، اما موتور احتراق داخلی هیدروژن انتشار CO2 را بسیار نزدیک به صفر کاهش می‌دهد. البته این شرکت هنوز جزئیات این مفهوم را منتشر نکرده است.


کد مطلب: 308795

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308795/آفرود-جدید-لکسوس-موتور-هیدروژنی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir