به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۰۸۸۰۰

گونه جدید کرونا به ایران نزدیک شد

گونه جدید کرونا به ایران نزدیک شد
گروه جامعه: گونه جدید کرونا به ایران نزدیک می‌شود اما روند بازگشایی‌ها که از چند پیش آغاز شده بود، ادامه دارد.به تازگی محدودیت‌های کرونایی سالن کنسرت لغو شده است. در همین حال برخی از دانش‌آموزان در قم نیز به کرونا مبتلا شدند.

کرونای افریقایی به ایران نزدیک شد
محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: «‏اولین مورد ابتلا به گونه جهش‌یافته کرونا معروف به «اومیکرون» در امارات نیز گزارش شد! رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کماکان بهترین سپر مقابله با اینگونه نوپدید است. اومیکرون بسیار نزدیک است! بسیار مراقب باشیم.»محمد رئیس‌زاده، رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی نیز گفته است: سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون حتما وارد کشور می‌شود و در خیلی از کشورهای اروپایی که تدابیر شدید بهداشتی را هم به کار می‌بردند با آن روبه‌رو شدند.به گفته او، تنها راهکار مقابله با این ویروس جهش یافته کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

در چنین شرایطی خبر می‌رسد که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، با با برگزاری اجراهای زنده در قالب ظرفیت صددرصدی سالن‌ها موافقت کرده است.محمد حسین توتونچیان، تهیه‌کننده موسیقی  خبر داد: «محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری نوید این موضوع را داد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز برگزاری کنسرت با در نظر گرفتن ظرفیت صددرصدی سالن‌ها مانعی ندارد.»

ابتلای دانش‌آموزان به کرونا
در همین حال رئیس مرکز بهداشت استان قم از مثبت شدن تست کرونای ۴۸ دانش‌آموز متوسطه خبر داد. پیش از این برخی از خانواده‌ها با بازگشایی مدارس مخالفت کرده و گفتند جان دانش‌آموزان مهم‌تر از تحصیل حضوری است. البته برخی هم گفتند آموزش مجازی کیفیتی ندارد و موافق بازگشایی مدارس بودند.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ در این مورد گفته: «در شرایطی که همزمان با بازگشایی مدارس، بازگشایی دانشگاه‌ها، مراسم‌های فرهنگی و ورزشی و… هم بازگشایی شده‌اند، بدتر است. ورود یک ویروس جدید به چرخه گردش ویروس کرونا در دنیا هم مساله را حادتر می‌کند و حتما باید در بازگشایی‌ها بازنگری شود.»
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها