کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تایید نامزدی سیف‌الإسلام قذافی در انتخابات لیبی

12 آذر 1400 ساعت 16:14

گروه بین‌الملل: دادگاه شهر سبها در جنوب غرب لیبی، پس از بازنگری در حکم عدم احراز صلاحیت سیف الاسلام قذافی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طی حکمی با بازگشت مجدد او به رقابت‌های انتخاباتی موافقت کرد.


رسانه‌های لیبی گزارش دادند که این موافقت پس از آن حاصل شده که سیف الإسلام قذافی در اعتراض به عدم تایید صلاحیت او و حذف نامش از لیست نامزدهای انتخاباتی درخواست تجدیدنظر کرده بود. فعالیت کمیته استیناف در پی اقدام عناصری مسلح به محاصره ساختمان دادگاه به مدت چند روز متوقف شد اما دیروز کار خود را از سر گرفت. با عقب‌نشینی عناصر مسلح و آغاز جلسات دادگاه وکیل سیف الإسلام، اوراق و مدارک لازم موکلش را که قانونی بودن کاندیداتوری او را اثبات می‌کند، به جلسه کمیته استیناف در داخل دادگاه تحویل داد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، وکیل سیف الإسلام با توصیف حکم دادگاه استیناف به عنوان «پیروزی عدالت و خواست مردم» افزود که «دادگاه سبها، کمیسیون انتخابات را ملزم کرد نام موکل من را به فهرست نامزدهای انتخابات بازگرداند.» خبرنگار «العربیه» در لیبی به نقل از منابع نزدیک به دادگاه سبها گزارش داده بود که دادگاه استیناف، اعتراض سیف الاسلام به حکم حذفش از فهرست نامزدها برای انتخابات لیبی و بازگشت او به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفته است. تا پیش از صدور حکم دادگاه سبها و در فاصله دو روز مانده تا بسته شدن مرحله تجدیدنظر انتخاباتی و اعلام فهرست نهایی نامزدهای رقیب برای تصدی پست ریاست جمهوری آینده لیبی، سرنوشت سیف الاسلام قذافی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

این در حالی بود که هواداران او به تحصن خود در برابر ساختمان دادگاه سبها ادامه داده و خواستار رسیدگی به درخواست تجدید نظر ارائه شده از سوی سیف الاسلام بودند. خالد الغویل، وکیل مدافع سیف الاسلام، گفته بود که احتمال برگزاری جلسه استیناف در روز پنجشنبه در دادگاه سبها وجود داشته و تلاش‌های در این راستا صورت گرفته است. شایان ذکر است که سیف الإسلام، چهارشنبه از کمیسیون انتخابات، شورای عالی قضایی و وزارت دادگستری حکومت وحدت ملی خواسته بود تا به این گونه آشوب‌آفرینی‌ها که با هدف ضربه زدن به حقوق مردم لیبی است، پایان دهند.

سیف الإسلام قذافی از طریق خالد الزیدی وکیل خود از کمیسیون انتخابات خواسته بود تا با در نظر گرفتن «شرایط اجباری و غیر قابل اجتناب، مهلت مربوط به اعلام فهرست نهایی نامزدها را تغییر داده و زمان‌بندی تعیین شده برای وصول احکام از قوه قضائیه را تمدید کند و آن را نادیده نگیرد.» سیف الاسلام قذافی بر پایبندی خود به استفاده از حقش برای نامزدی ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات، بر ضرورت عدم کارشکنی یا جنجال‌آفرینی در روند انتخابات تاکید ورزیده و گفته بود که جوسازی‌ها به احتمال بی‌اعتمادی به نتایج انتخابات دامن زده و به اعتبار آن برای رساندن کشور به صلح و ثبات لطمه خواهد زد.
 


کد مطلب: 308807

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308807/تایید-نامزدی-سیف-الإسلام-قذافی-انتخابات-لیبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir