کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به رکورد خارق‌العاده ۸۰۱ گل در کل دوران حرفه‌ای خود دست یافت

رکوردشکنی‌های کریستیانو رونالدو تمامی ندارد

12 آذر 1400 ساعت 16:32


گروه ورزشی: کریستیانو رونالدو توانست با گلزنی در مقابل آرسنال به رکورد خارق‌العاده ۸۰۱ گل در کل دوران حرفه‌ای خود دست یابد.
ستاره پرتغالی منچستر یونایتد پنجشنبه شب و در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلستان موفق شد در دقایق ۵۲ و ۷۰ (از روی نقطه پنالتی) دروازه آرسنال را باز و به تیمش برای کسب ۳ امتیاز مهم در مقابل رقیب دیرینه کمک کند. گل دقیقه ۵۲ رونالدو در واقع هشتصدمین گلی بود که ستاره پرتغالی در کل دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده بود. این بازیکن که در سال‌های پایانی فوتبال خود بار دیگر به باشگاهی برگشته که در آن به فوتبال دنیا معرفی شد، توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. منچستری‌ها هرچند مطابق معمول سالهای پس از فرگوسن همچنان نتیجه نمی‌گیرند اما کریس رونالدو به گلزنی‌های خود ادامه می‌دهد.
 
این ستاره پرتغالی ۴۵۰ گل با پیراهن رئال مادرید وارد دروازه حریفان کرده، ضمن اینکه با دو گلی که دیشب در اولترافورد به ثمر رساند مجموع گل‌های خود با پیراهن شیاطین سرخ را به عدد ۱۳۰ افزایش داد. آقای گل ملی فوتبال جهان همچنین ۱۱۵ بار برای تیم ملی کشورش در رقابت‌های مختلف گلزنی کرده است. ضمن اینکه ۱۰۱ گل با پیراهن یوونتوس هم بخش دیگری از کارنامه حرفه‌ای این بازیکن توانمند دنیای فوتبال است. او البته در دوران جوانی و ابتدای شکوفایی خود ۵ گل هم در لباس اسپورتینگ لیسبون به ثمر رسانده بود. همان ۵ گل باعث شد الکس فرگوسن این ستاره آینده دار دنیای فوتبال را کشف و او را به منچستر یونایتد بیاورد.
 
رونالدو این تعداد گل را در ۱۰۹۵ بازی به ثمر رسانده است. از دیگر بازیکنان نامدار فوتبال جهان که رکوردهای فوق‌العاده‌ای در این زمینه به ثبت رسانده‌اند می‌توان به روماریو برزیلی اشاره کرد که توانسته ۷۷۲ گل در ۹۹۴ بازی به ثمر برساند. پله، سلطان فوتبال جهان هم در ۸۳۱ بازی خود، ۷۶۷ بار دروازه حریفان را باز کرده است. لیونل مسی آرژانتینی هم در این فهرست دیده می‌شود. برنده توپ طلای امسال در ۹۴۷ دیداری که به میدان رفته توانسته ۷۵۶ گل وارد دروازه رقبا کند. فرانس پوشکاش فقید در ۷۵۴ بازی ۷۴۶ گل به ثمر رسانده است و بالاخره گرد مولر اسطوره‌ای در ۷۹۳ مسابقه‌ای که به میدان رفته بود موفق شده بود ۷۳۴ بار توپ را خط دروازه حریف عبور دهد. رونالدو حالا تنها ۵ گل دیگر تا شکستن رکورد بیشترین گل زده در دوران حرفه‌ای فاصله دارد که در اختیار جوزف بیکان فوتبالیست نامدار اهل چکسلواکی سابق است. گفته می‌شود بیکان در بین سالهای ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۷ توانسته ۸۰۵ گل به ثمر برساند.

استعفای کریک
منچستری‌ها که رالف رانکینگ را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرده‌اند، شب گذشته برای آخرین بار با هدایت مایکل کریک به میدان رفتند. هافبک سابق یونایتدی‌ها که پس از اخراج اوله گونار سولسشر به عنوان سرمربی موقت کار خود را آغاز کرده بود، در این مدت عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست چلسی را در استمفورد بریج با تساوی متوقف کند، با شکست ویارئال در لیگ قهرمانان اروپا، صعود منچستر به مرحله حذفی این مسابقات را قطعی کند و بالاخره شب گذشته هم در مقابل رقیب دیرینه یعنی آرسنال با نتیجه ۳-۲ به برتری دست یابد.
مایکل کریک که در دوران حضور سولسشر دستیار این مرد نروژی بود، پس از پیروزی شب گذشته رسما از سمت خود استعفا داد. بر این اساس او در کادر مربیگری مرد آلمانی جایی نخواهد داشت و رانکینگ احتمالا افراد دیگری را به عنوان دستیار با خود به اولترافورد می‌آورد.
با نتایج بازی‌های دیشب منچستری‌ها با کسب ۲۱ امتیاز خود را تا رده هفتم جدول بالا کشیدند و آرسنال هم با همان ۲۳ امتیاز در جایگاه پنجم باقی ماند. توپچی‌های شهر لندن این فرصت را داشتند که با پیروزی در مقابل منچستر بحران زده خود را به جمع چهار تیم برتر جدول برسانند که در نهایت این بخت را از دست دادند. تا پایان هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، مثلث رقابت مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی همچنان ادامه دارد. چلسی با ۳۳ امتیاز در رده نخست، منچستر سیتی با ۳۲ در جایگاه دوم و لیورپول هم با ۳۱ امتیاز در تعقیب این دو تیم به کار خود ادامه می‌دهد.


کد مطلب: 308810

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308810/رکوردشکنی-های-کریستیانو-رونالدو-تمامی-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir