به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۰۸۹۰۴

سقوط آزاد بازار ارزهای دیجیتال

سقوط آزاد بازار ارزهای دیجیتال
گروه اقتصادی: در جریان معاملات بازار رمزارزها قیمت بیت‌کوین با سقوط ازاد به محدوده ۴۳ هزار دلاری رسید. این کمترین قیمت بیت‌کوین در دو ماه اخیر بوده است. البته تنها بیت‌کوین نبود که با افت شدید مواجه شد. بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد سقوط داشته که بخش عمده‌ای از آن در دو ساعت اخیر بوده است.در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۴۶ هزار دلاری و اتریوم در کانال ۳۷۰۰ دلاری معامله می‌شود. بایننس و سولانا هم به ترتیب ۱۸ و ۲۱ درصد افت قیمت داشتند. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۸ میلیارد دلار معامله در بازار انجام شده است.

تحلیلگران بازارهای خارجی معتقدند سقوط اخیر بازار به دلیل ترس‌ بازارهای جهانی از شیوع سویه جدید اومیکرون در جهان بوده است. این در حالی است که بازار سهام آمریکا در یک هفته گذشته تحت فشار بوده و این فشار حالا به بازار رمزارزها سرریز کرده است. با این سقوط قیمت بیت‌کوین برای نخستین بار در دو ماه اخیر ارزش بازار بیت‌کوین به زیر یک هزار میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمار بای‌بیت، بازار بیت‌کوین در چند ساعت گذشته شاهد لیکوئید شدن بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار بوده است.
یکی دیگر از دلایل نزولی دو ماهه بیت کوین را می توان به مقاومت رگولاتورهای ایالات متحده نسبت داد که از مدیران عامل صرافی‎‌های رمزنگاری برجسته از جمله FTX و Binance US برای استماع در مورد دارایی‌های ارزهای دیجیتال دعوت به عمل آورده‌اند.علاوه بر این نشانه‌هایی از اصلاح قیمتی از سوی فعالیت صرافی‌ها هم به چشم می‌خورد. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌داد که پول ورودی به بیت‌کوین به تدریج نسبت به پول خروجی از صرافی‌ها بیشتر شده است.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها