کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناگفته‌هایی درباره راه اندازی کافی‌شاپ و خرید لوازم مورد نیاز

13 آذر 1400 ساعت 17:34

گروه کسب و کار: بسیاری از افراد علاقه دارند تا کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنند و راه‌ اندازی کافی شاپ یکی از گزینه‌های مناسب است. شما باید قبل از راه اندازی کافی شاپ نکاتی را در نظر بگیرید. چون اگر بدون تحقیق درباره این کار بخواهید وارد آن شوید، ممکن است شکست بخورید. در ادامه نکاتی را با هم بررسی می‌کنیم که قبل از راه اندازی کافی شاپ باید به آن توجه کنید.


موقعیت مکانی مناسب
مناطق مختلفی را که برای راه اندازی کافی شاپ مناسب است بررسی کنید. کافی شاپ باید در مکانی افتتاح شود که افراد آن منطقه اهل رفتن به کافی شاپ باشند. نزدیکی به دانشگاه یا مناطق مرکز شهر از موقعیت‌های مناسب هستند. راه اندازی کافی شاپ در نزدیکی چندین کافی شاپ دیگر کار شما را سخت می‌کند. پس در بررسی یکی منطقه تعداد کافی شاپ‌ها و میزان رضایت مشتریان از آن‌ها را به‌دست آورید. اگر بخواهید از همان ابتدا با کافی شاپ‌های قدیمی‌ که مشتریان زیادی دارند رقابت کنید، احتمال شکست شما بیشتر می‌شود.
در انتخاب مکان مناسب باید به بودجه‌ای که برای اجاره اختصاص داده‌اید توجه داشته باشید. ممکن است هزینه اجاره در یک منطقه به حدی بالا باشد که شما مجبور شوید تمام بودجه خود را صرف اجاره کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که با وجود پرداخت اجاره، پول کافی برای مجهز کردن کافی شاپ برایتان باقی بماند.

تجهیزات لازم را برای راه اندازی کافی شاپ لیست کنید
وسایل و تجهیزات شما این امکان را فراهم می‌کند که خدمات مختلف را ارائه کنید. برای آماده‌سازی قهوه نیاز به یک دستگاه اسپرسو ساز خوب دارید. اولین موردی که در یک کافی شاپ اهمیت دارد کیفیت قهوه‌ است. اگر از دستگاه‌های اسپرسو ساز بی‌کیفیت استفاده کنید، حتما مشتریان زیادی به شما مراجعه نخواهند کرد. لیست کاملی از تجهیزات کافی شاپ تهیه کنید و ببینید کدام‌یک از آن‌ها برای شما ضروری هستند. همچنین به فضایی که در اختیار دارید هم توجه کنید. تعداد زیاد وسایل فضای مشتریان را کاهش خواهش داد و این یعنی شما درآمد کمتری خواهید داشت.


از خرید وسایل غیر ضروری خودداری کنید
شاید برای انتخاب بهتر تجهیزات به کافی شاپ‌های دیگر نگاه کنید. ممکن است یک کافی شاپ را ببینید که تعداد زیادی وسایل و تجهیزات داشته باشد. اما باید بدانید که برای شروع همه آن‌ها ضروری نیستند. برای مثال توستر یکی از این وسایل است.
شما برای شروع، وسایلی نیاز دارید که بتوانید خدمات اصلی را با‌کیفیت خوب ارائه کنید. برای مثال شاید وجود توستر در لیست وسایل شما خوب باشد اما ضروری نیست. خرید وسایل غیر ضروری باعث می‌شود که بودجه شما کاهش پیدا کند و نتوانید وسایل ضروری باکیفیت بخرید.

منوی کافی شاپ را طراحی کنید
برای سرو کردن غذا و میان وعده باید تجهیزات پخت‌و‌پز داشته باشید. خیلی از کافی‌شاپ‌های کوچک از ماکروویر یا فر برای پخت‌و‌پز استفاده می‌کنند. همچنین با استفاده از ساندویچ ساز هم می‌توانید اسنک‌های متنوعی برای مشتریانتان درست کنید. بهترین کار این است که شما اول منوی خود را درست کنید و در قدم بعدی ببینید برای تهیه منوی خودتان چه وسایلی را نیاز دارید. این بهترین کار برای انتخاب تجهیزات است.


استفاده از وسایل دست دوم برای راه اندازی کافی شاپ
افراد زیادی هستند که سعی می‌کنند با استفاده از وسایل دست دوم هزینه راه اندازی کافی شاپ را کاهش دهند. در خرید وسایل دست دوم توجه کنید که نباید از وسایلی استفاده کنید که نیاز به تعمیرات زیادی داشته باشند. وسایل قدیمی شاید قیمت ارزانی داشته باشند اما کیفیت خدمات شما را کاهش می‌دهند. همچنین پس از مدتی هزینه‌های تعمیرات این تجهیزات به حدی افزایش پیدا می‌کند که از خریدتان پشیمان خواهید شد.

خرید اقساطی تجهیزات کافی شاپ
خرید قسطی راهی است که به کمک آن می‌توانید تجهیزات مورد نیازتان را بخرید. لندو سامانه‌ای است که به شما کمک می‌کند بتوانید انواع کالا را به‌صورت اقساطی بخرید. کافی است در این سایت ثبت نام کنید و تا ۲۰ میلیون تومان وام خرید اقساطی دریافت کنید. وام گرفتن از لندو نیازی به ضامن و چک ندارد و در لندو خرید اقساطی با سفته گزینه‌ای است که پیش‌روی شما قرار دارد. فروشگاه‌های زیادی با لندو همکاری می‌کنند و کالاهای متنوعی را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید بخشی از تجهیزات مورد نیازتان را از این فروشگاه‌ها تامین کنید و با قیمتی مناسب‌تر کافی شاپ دلخواه خود راه‌اندازی کنید.
 


کد مطلب: 309003

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309003/ناگفته-هایی-درباره-راه-اندازی-کافی-شاپ-خرید-لوازم-مورد-نیاز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir