کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ سه کارگر در سه تصادف هولناک

روزنامه همشهری , 14 آذر 1400 ساعت 9:19


گروه حوادث: تصادف یکی از مهم‌ترین خطراتی است که کارگران شهرداری مخصوصا رفتگران را تهدید می‌کند. خطری که هر سال جان تعدادی از این قشر زحمتکش را گرفته و برخی را نیز با مصدومیت‌های مختلف روبه‌رو می‌کند. در 10 روز گذشته، 3حادثه مختلف در شیراز، مشهد و اصفهان جان 3کارگر را گرفت و 2نفر را راهی بیمارستان کرد.

 آخرین حادثه‌ای که قربانی آن کارگران شهرداری بودند در اصفهان رخ داد. هفته گذشته یکی از ماموریت‌های کارگران و رفتگران شهرداری اصفهان جمع‌آوری برگ‌های خشک از سطح شهر بود اما هنگام انتقال این برگ‌ها توسط ماشین حمل زباله‌ حادثه‌ای رخ داد که جان یکی از کارگران را گرفت و دیگری را راهی بیمارستان کرد. به‌گفته شهردار اصفهان، به همت پاکبانان بسیاری از برگ‌های خشک از سطح شهر جمع‌آوری شد اما متأسفانه حین انجام ماموریت 2نفر از کارگران شهرداری دچار سانحه شدند و یکی از آنها فوت شد که به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. وی ادامه داد: علت تصادفی که برای این کارگر زحمتکش رخ داد، سرعت بالای یک وانت پیکان بود که با ماشین حمل زباله شهرداری برخورد کرد و 2 کارگری که پشت خودرو مشغول انجام وظیفه بودند را دچار سانحه کرد.

پاکبان دیگر هم‌اکنون در بیمارستان بستری است که امیدواریم با دعای خیر مردم شفای عاجل پیدا کند.قاسم‌زاده تصریح کرد: شهروندانی که شب و نیمه شب در شهر تردد می‌کنند سرعت مطمئنه در رانندگی را رعایت کنند، چراکه عزیزانی در دل شب، مشغول نظافت شهر هستند.

این حادثه مرگبار در حالی رخ داد که چند روز پیش‌تر از آن، 2کارگر شهرداری که سوار بر موتور در حال رفتن به محل کارشان بودند قربانی تصادف شدند و یکی از آنها جانش را از دست داد.براساس این گزارش، ظهر پنجم آذرماه، گزارش تصادف یک خودروی پراید با یک موتورسیکلت در بلوار مدرس شیراز به پلیس اعلام و تیمی از مأموران راهور شیراز راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که سرنشینان موتور 2نفر از کارگران شهرداری بودند که یکی از آنها به‌دلیل شدت جراحات وارده در دم جانش را از دست داده بود. کارگر دیگر به همراه راننده پراید نیز مصدوم شده بودند که به بیمارستان انتقال یافتند.

به‌گفته رئیس پلیس راهور استان فارس، کارشناسان در صحنه حادثه حاضر شدند و بعد از بررسی اولیه اعلام کردند که علت وقوع این حادثه، تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پراید بوده و متأسفانه باعث مرگ کارگر شهرداری شده‌ است.

اما نخستین حادثه‌ای که آذرماه امسال برای کارگران شهرداری رخ داد، در مشهد اتفاق افتاد و جان یک رفتگر را گرفت. این حادثه صبح دوشنبه یکم آذرماه رقم خورد. آن روز عبدالحمید ربانی، یکی از رفتگران شهرداری مشهد پس از اتمام شیفت کاری خود، در مسیر برگشت به خانه بود که در حدفاصل میدان قائم به میدان فهمیده، متوجه تعدادی کیسه پیاز و سیب زمینی می‌شود که ظاهرا از یک خودروی حامل بار به روی زمین افتاده بود.

او به سراغ راننده رفت و خواست برای جمع‌آوری کیسه‌ها و ایمن‌سازی مسیر بزرگراه توقف کند و پس از آن خودش نیز به کمک وی شتافت و سرگرم جمع‌آوری کیسه پیاز بود که ناگهان یک کامیون که با سرعت زیاد در حرکت بود به این رفتگر برخورد کرد.

به‌دنبال این حادثه رفتگر زحمتکش که متاهل بود مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت اما پیش از رسیدن به آنجا به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. به‌گفته کارشناسان، رفتگران بیشترین تلفات انسانی را حین انجام کار بر اثر برخورد با خودرو دارند و این مسئله باعث شده که مسئولان برای حفظ امنیت آنها بیشتر از گذشته چاره‌اندیشی کنند.


کد مطلب: 309040

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309040/مرگ-سه-کارگر-تصادف-هولناک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir