کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صرافی نیل؛ یک صرافی معتبر در بازار ارز دیجیتال

14 آذر 1400 ساعت 9:21

گروه کسب و کار: همواره افراد به دنبال انجام کارهایی جهت کسب سود بیشتر هستند. در دنیای امروزی ورود به بازار ارزهای دیجیتال و انجام معاملات در آن، یکی از راه‌های دستیابی به این هدف می‌باشد.


در این مقاله به معرفی کلی ارز دیجیتال و صرافی نیل به عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی مبادلات این نوع ارز می‌پردازیم.
 
ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال و یا رمز ارز در واقع نوعی پول یا ارز است که به شکل غیرمتمرکز و در بستر شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کند.
هدف اولیه از ایجاد ارز دیجیتال، افزایش امنیت و همچنین جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری ارزی می‌باشد. این گونه ارزها از طریق حذف واسطه‌ها در بین خریداران و فروشندگان به آسانی هر چه بیشتر مبادلات ارزی کمک می‌کنند.
منظور از غیرمتمرکز و شبکه بلاک چین چیست؟
غیرمتمرکز در تعریف ارز دیجیتال به این معنی است که خرید و فروش آن‌ها بر خلاف سایر ارزها، بدون نظارت سازمان خاصی، به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌گیرد.
به این صورت که خریدار و فروشنده با استفاده از رمزهای خود، اقدام به انتقال ارز مورد نظر و دریافت پول می‌کنند.
شبکه بلاک‌چین در واقع یک بستر بسیار بزرگ به منظور تبادلات ارزی و ثبت هر گونه مبادلات مربوط به ارزهای دیجیتال می‌باشد. این شبکه از صدها بلاک تشکیل‌شده که به وسیله‌ی هش به یکدیگر اتصال دارند.
صرافی نیل (neel.market) یکی از مطرح‌ترین صرافی‌ها در این حوزه به حساب می‌آید.



مزایا و معایب ارز دیجیتال
علی‌رغم حل یکسری از مشکلات مرتبط با پول‌های قدیمی توسط ارز دیجیتال، این نوع ارز هم مزایا ومعایب مختص به خودش را دارد.
مزایا
به علت انجام معاملات ارزی به صورت غیرمتمرکز، سرعت تراکنش‌ها افزایش می‌یابد.
کاهش کارمزد تراکنش‌های مربوط به پرداخت‌های دیجیتال، نتیجه‌ی حذف برخی از واسطه‌ها در این گونه مبادلات ارزی می‌باشد.
بر خلاف پول سنتی، خطر سرقت و جعل در ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد.
انجام خودکار حسابداری و ثبت اسناد مربوط به این ارزها منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی بازرگانان و کاربران می‌شود.

معایب
ارزهای دیجیتال تحت عنوان یک فناوری محاسباتی شناخته می‌شوند. بنابراین احتمال هک و سایر جرایم سایبری در خصوص آن‌ها وجود دارد.
به علت انجام معاملات ارزی توسط کاربر ناشناس، احتمال خطر در این نوع بازار وجود دارد. ولی خوشبختانه از امکان ردیابی تراکنش بهره می‌یرد.
علی‌رغم کاهش هزینه تراکنش، ارزهای دیجیتال شامل هزینه‌هایی از قبیل امنیت سایبری و پرداخت‌های مبتنی بر بلاک‌چین هستند.
کاربرد ارزهای دیجیتالی در زمینه‌ی تجارت باعث نوسانات قیمتی متغیر و قابل توجه در آن‌ها می‌شود.
صرافی نیل با اطلاع از تمامی این موارد، اقدام به فراهم‌سازی شرایط مناسب برای مشتریان خود نموده‌است.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟
این نوع از صرافی‌ در واقع مکانی است که در آن اشخاص به معامله ارزهای دیجیتال خود و تبدیل آن‌ها به یک ارز دیگر و یا پول ملی خود می‌پردازند.
به دلیل عدم وجود ارزهای دیجیتال به صورت فیزیکی، صرافی‌های مربوط به این گونه ارزها نیز به شکل مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
بدین ترتیب پس از ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال، افراد قادر به خرید و فروش ارزهای مورد نظر خود در دنیای مجازی هستند.
نحوه کار صرافی ارز دیجیتال
شیوه‌ی انجام فعالیت یک صرافی ارز دیجیتال کاملا به نوع آن صرافی بستگی دارد. به طور کلی شاهد دو نوع فعالیت در این مدل از صرافی‌ها هستیم.

نوع اول
صرافی به طور مستقیم وارد معامله با کاربر می‌شود. به این معنی که خرید و فروش ارز دیجیتال بین صرافی و کاربر صورت می‌گیرد. نحوه‌ی عملکرد صرافی نیل به این شکل می‌باشد.
نوع دوم
صرافی ارز دیجیتال نقش یک واسطه را در میان خریدار و فروشنده‌ی ارز ایفا می‌کند. این نوع صرافی کارمزد خود را پس از انجام معامله دریافت می‌کند.
در صرافی نوع اول که اصطلاحا به آن صرافی ارز دیجیتال کارگزاری گفته می‌شود، طرف معامله در هر دو زمان خرید و فروش خود صرافی می‌باشد.
روش کسب درآمد در این نوع صرافی از طریق تفاوت قیمت خرید و فروش است. بدین وسیله همواره قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی در مقایسه با قیمت فروش آن به صرافی بیشتر می‌باشد.
این در حالی است که صرافی نوع دوم و یا صرافی ارز دیجیتال بازار معاملاتی، از طریق دریافت درصدی کمیسیون در هر معامله بابت انجام نقش واسطه‌گری خود کسب درآمد می‌کند.
اغلب صرافی‌ها در جهان مشغول فعالیت به روش دوم هستند. اما در کشور ایران اکثر صرافی‌ها از جمله صرافی نیل از نوع اول و یا همان صرافی ارز دیجیتال کارگزاری می‌باشند.



صرافی نیل
تعداد کثیری از افراد بر اساس نوع فعالیت کاری خود به صرافی نیاز دارند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از فعالیت‌های محبوب این افراد محسوب می‌شود.
انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب و معتبر نقش مهمی را برای دستیابی این اشخاص به اهداف مورد نظرشان ایفا می‌کند. صرافی نیل به عنوان یکی از صرافی‌های آنلاین و معتبر در این خصوص قادر به ارائه‌ی خدمات متفاوت به کاربران خود می‌باشد.

ویژگی های بارز صرافی نیل
برخورداری این صرافی ارز دیجیتال از ویژگی‌های مثبت زیر منجر به ایجاد تفاوت بین آن با دیگر صرافی‌ها شده‌است.
سرعت بالا در معاملات
سرعت بالا به کسب سود هر چه بیشتر از معاملات ارزی کمک شایانی می‌کند. انجام دقیق و منظم کارهای مربوط به خرید و فروش توسط کاربر و همچنین سرعت مناسب صرافی در انجام معاملات، تأثیر بسزایی در این امر دارند.
عدم وجود هیچ گونه کمبودی در سرعت صرافی نیل، این صرافی را تبدیل به یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال کرده‌است.
استفاده از کیف پول معتبر
به کارگیری کیف‌ پول‌های بی‌اعتبار باعث امنیت پایین صرافی‌ها می‌شود. این امر منجر به عدم انجام معاملات در فضایی امن می‌شود. ایجاد فضای امن از طریق استفاده از کیف پول‌های معتبر از جمله ویژگی‌های مهم هر صرافی به حساب می‌آید.
امنیت بالا
تمام صرافی‌های ارز دیجیتال دارای امنیت بالا نیستند. این در حالی است که هدف اولیه و اصلی صرافی نیل، ایجاد فضای امن برای کاربران به منظور انجام هر چه ایمن‌تر معاملات می‌باشد. تیم پشتیبانی این صرافی هم تمام تلاش خود را در خصوص این امر کرده‌است.

دریافت کارمزد کم
دریافت کارمزد بالا توسط برخی از صرافی‌ها، منجر به کاهش تعداد مشتریان آن‌ها به مرور زمان می‌شود.
صرافی نیل به دلیل جلوگیری از بروز این مشکل و همچنین کسب سود بیشتر برای کاربران خود، کارمزد کمتری از آن‌ها دریافت می‌کند. یکی از عوامل مؤثر در میزان رضایت افراد از این صرافی همین عامل می‌باشد.
تنوع ارزی بالا
در برخی از صرافی‌ها تنها امکان خرید و فروش یکسری از ارزها همانند بیت‌کوین یا اتریوم وجود دارد. اما این صرافی از تنوع بالای ارزهای دیجیتال برخوردار است. تنوع بالا باعث آزادی فکر کاربر و انتخاب گزینه‌های بیشتر توسط وی می‌شود.
بیت‌کوین از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود. صرافی نیل علاوه بر این نوع ارز، به انجام معاملات دیگر ارزهای دیجیتال همانند الون، شیبا‌اینو، کیشواینو، سیف‌مون، اکیتا، فگ و موارد دیگر می‌پردازد.
 
پرداخت ریالی
صرافی نیل همانند بسیاری از صرافی‌های دیگر از امکان پرداخت ریالی برخوردار است. دلیل آن هم ایجاد دردسرهای زیاد به دنبال شارژ حساب در صرافی‌ها از طریق پرداخت‌های غیر ریالی می‌باشد.
احراز هویت سریع
با توجه به این مطلب که وقت و زمان مهم‌ترین عامل موفقیت در این نوع بازار است، صرافی نیل شرایط لازم برای احراز هویت در سریع‌ترین زمان ممکن را فراهم کرده‌است.
پشتیبانی مناسب
برخورداری از یک پشتیبانی قدرتمند و حرفه‌ای جهت رفع سریع مشکلات کاربران از جمله ویژگی‌های مثبت یک صرافی معتبر محسوب می‌شود.
صرافی نیل و فضای امن معاملاتی
وجود فضای امن برای انجام معاملات ارزی باعث اطمینان خاطر کاربر و کسب سود مورد نظر وی می‌شود. صرافی نیل با برخورداری از تمامی ویژگی‌های یک صرافی معتبر، همه‌ی انتظارات مشتریان خود را برآورده می‌کند.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صرافی نیل، در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.
 


کد مطلب: 309042

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309042/صرافی-نیل-یک-معتبر-بازار-ارز-دیجیتال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir