به روز شده در ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۲۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۰۹۰۴۶

پرکاربردترین ایموجی‌های ۲۰۲۱ معرفی شدند

پرکاربردترین ایموجی‌های ۲۰۲۱ معرفی شدند
گروه فناوری: ایموجی مشهور اشک شوق در سال ۲۰۲۱ بیشترین استفاده را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های جهان داشت. بیماری همه‌گیر کرونا تقریباً همه جنبه‌های زندگی مدرن را تحت‌تأثیر قرار داده است؛ از لباس‌هایی که می‌پوشیم تا غذایی که می‌خوریم، حتی نحوه گذراندن وقت. با این حال، یک چیز تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و آن هم شکلک‌ها و ایموجی‌هایی است که ارسال می‌کنیم. ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکنون تبدیل به نمادهایی برای بیان احساسات و همچنین برخی مفاهیم تبدیل شده‌اند.
 
بسیاری از کاربران به جای اینکه از متن برای واکنش نشان دادن به یک محتوا یا پیام استفاده کنند، اکنون از شکلک‌ها برای این کار استفاده می‌کنند. به این ترتیب، در زمان و شارژ دیوایس‌های خود صرفه جویی می‌کنند، در عین حال منظور خود را هم می‌رسانند. پس تعجبی ندارد که استفاده از ایموجی‌ها در میان کاربران افزایش یابد.
براساس داده‌های کنسرسیوم یونیکد (سازمانی که استانداردها را برای متون دیجیتال تعیین می‌کند) 9مورد از 10ایموجی پرکاربرد در سال 2019 همچنان در میان 10ایموجی برتر سال2021 قرار گرفته‌اند. این کنسرسیوم اطلاعات مربوط به این موضوع را آخرین بار در سال2019 منتشر کرد. شکلک «قلب قرمز» در جایگاه شماره 2و شکلک «اشک شوق» در رتبه اول قرار گرفت، هرچند نسل Z آنها را جذاب نمی‌داند. این در حالی است که ایموجی 2قلب که در سال2019 در رتبه هفتم قرار داشت، امسال نتوانست بین 10رتبه برتر قرار بگیرد.

برای افرادی که در مورد ایموجی‌ها مطالعه می‌کنند و آنها را می‌سازند، استفاده زیاد کاربران از «اشک‌ شوق» که به‌عنوان ایموجی «خنده و گریه» هم شناخته می‌شود، چندان جای تعجب ندارد.جنیفر دانیل، رئیس کمیته فرعی ایموجی یونیکد و مدیر بخش خلاق گوگل، با اشاره به اینکه بعضی از ایموجی‌ها برای نسل جدید یا همان نسل Z جذاب نیست، می‌گوید: «این بخشی از تجربه نوجوانی است که حس یک خرده‌فرهنگ را برای آنها ایجاد می‌کند.»
دانیل همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که یک «طیف» خنده وجود دارد که می‌توان آن را با متن توصیف کرد. در عین حال که خنده خفیف وجود دارد، خنده تصدیق هم وجود دارد که فقط نشانگر همدلی است. استفاده از ایموجی‌ها، مانند صورت جمجمه (به معنی من مُردم) یا «اشک شوق» می‌تواند به نشان دادن این طیف کمک کند.

با این حال، در یک پلتفرم خاص ممکن است این موضوع تاحدودی متفاوت باشد.براساس داده‌های به‌دست‌آمده از توییتر، ایموجی «اشک‌ شوق» پرکاربردترین شکلک‌ سال2020 بود، اما امسال این ایموجی در همین پلتفرم به رتبه2 رسید و شکلک گریان جای آن را گرفت. «اشک شوق» شاهد کاهش استفاده 23درصدی از سال 2020 تا 2021 بود. این در حالی است که 10ایموجی برتر در مجموعه داده یونیکد که پلتفرم‌ها و برنامه‌های متعدد را پوشش می‌دهند، نسبتاً ثابت ماندند.»

دانیل همچنین می‌گوید: «ما آن چیزی را که برای ارتباط و بیان احساسات یا حتی مفاهیم بسیار خاص نیاز داریم، اکنون در اختیار داریم. شما لزوماً به ایموجی کووید یا ایموجی واکسیناسیون نیاز ندارید، چراکه ایموجی عضله بازو، سرنگ و نوار چسب را دارید که از نظر معنایی همان مفهوم را منتقل می‌کند.»ایموجی سرنگ امسال از نظر استفاده کلی به رتبه193 رسید، درحالی‌که در سال2019 در رتبه282 قرار داشت. همچنین ایموجی میکروب هم از رتبه1086 در سال2019 به رتبه477 در سال2021 رسید.
برچسب ها: ایموجی‌