به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۰۹۰۸۱

اعطای وام به ۴ میلیون زوجین نابارور

اعطای وام به ۴ میلیون زوجین نابارور
گروه جامعه: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اعطای وام ۵۰ میلیونی برای تشویق زوجین نابارور خبر داد. این وام برای ۳ دوره درمان در نظر گرفته شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی ناصحی گفت: براساس مصوبه قانونی بودجه سال ۱۴۰۰ تمام سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت مکلف به تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات ناباروری هستند. در راستای اعطای وام، تمامی هزینه های این خدمت تا سقف ۵۰ میلیون تومان به زوجین پرداخت می شود.
 
وی با اشاره به اینکه طرح پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی به زوجین نابارور در شورای عالی بیمه انجام شده است، افزود: وزارت بهداشت و بیمه سلامت به عنوان متولیان اصلی این امر به صورت جدی پیگیر ارائه خدمات ناباروری به ۴ میلیون زوج در کشور هستند، خانواده ها برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی می توانند هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی این دسته از خدمات را دریافت کنند. تمامی شرایط این خدمات در بخش دولتی فراهم است و در بخش خصوصی تنها مابه‌التفاوت آن پرداخت می شود. خانواده ها در صورت بروز تخلف یا دریافت اطلاعات لازم می توانند با شماره ۱۶۶۶ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور بیان کرد: پراکندگی ارائه این خدمات در سایر استان های کشور وجود دارد، اما اکثر استان ها این خدمات را در دانشگاه های علوم پزشکی دارند، امیدواریم با ارائه این خدمات نرخ رشد جمعیت در آینده نزدیک فزاینده شود، زیرا در چند سال اخیر میزان باروری در کشور رو به کاهش بوده است. در کنار فرهنگ سازی کمک مالی و توجه اقتصادی باید انجام شود تا ۴ میلیون زوج نابارور کشور به آرزوی خود برسند.
برچسب ها: ناباروری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها