به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۰۹۰۹۰

افزایش قیمت سکه تا فردا ادامه خواهد داشت

افزایش قیمت سکه تا فردا ادامه خواهد داشت
گروه اقتصادی: با ابهام در نتیجه مذاکرات وین بار دیگر قیمت سکه و دلار را صعودی شد. سکه علی رغم حرکت نزولی قیمت طلای جهانی به کانال ۱۳ میلیون تومان رسید.بازارهای مختلف در داخل کشور چشم به نتیجه مذاکرات برجامی دوخته و در این بین قیمت مسکوکات تابع نرخ ارز به روند صعود خود ادامه داد.محمد‌ کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا تهران در خصوص چرایی جهش قیمت سکه گفت: همزمان با دلار ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه نیز پس از رکود چند ماهه به قیمت گذشته رسید و رکورد جدیدی را در افزایش نرخ در سال ۱۴۰۰ زد.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا تهران می‌گوید: عامل اصلی تعیین کننده قیمت سکه در بازار قیمت دلار است. با توجه به گرانی دلار، مسکوکات نیز با افزایش قیمت مواجه شده و تا روز دوشنبه همین شرایط ادامه خواهد داشت.وی ادامه داد: اونس جهانی در بازار عملکرد منفی داشته است و قیمت هر اونس جهانی ۹ دلار کاهش داشته، اما قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به کاهش اونس جهانی واکنش نشان نداده و به دلیل افزایش قیمت دلار به بالاترین رقم طی یکسال گذشته رسید. به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی و مذاکرات تا دوشنبه، قیمت سکه در کانال ۱۳ هزار تومان باقی خواهد ماند.

کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش که قیمت و بازار سکه طی هفته جاری چگونه ارزیابی می‌شود، گفت: پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بسیاردشوار و گاه غیر ممکن است. قیمت طلا و سکه به افزایش قیمت دلار واکنش نشان می‌دهد و باید دید در روز‌های آینده قیمت دلار چه مسیری خواهد داشت و به چه قیمتی می‌رسد.نایب رئیس اتحادیه طلا تهران تصریح داشت: اگر تغییری در نرخ ارز ایجاد شود و روند کاهش قیمت از کانال ۳۰ هزار تومان آغاز شود می‌توان منتظر فاصله گیری قیمت سکه از کانال ۱۳ هزار تومانی بود.

کشتی‌آرای گفت: هر گونه تغییری در قیمت دلار تأثیر خود را بر بازار سکه خواهد گذاشت.وی تأکید داشت: قیمت گذاری و شایعه پراکنی از سوی فروشندگان طلا و سکه و حتی دلار نمی‌تواند روند قیمت سکه را تغییر دهد. فروشنده سکه به دنبال منفعت خود از بازار است و هیچ یک از پیش بینی‌ها در بازار قابل استناد نیست.

نایب رئیس اتحادیه طلا تهران ادامه داد: بازار باید در شرایط موجود و شاخص‌های اقتصادی ارزیابی و تعیین شود. طبق شاخص‌های اقتصادی و تحلیل بازار، فعلاً بازار‌های جهانی تا روز دوشنبه تعطیل هستند و با توجه به توقف موقت ادامه مذاکرات برجامی، هرگونه معاملات قیمتی در بازار تا روز دوشنبه بدون تغییر باقی خواهد ماند.
وی تأکید داشت: طی این یکی دو روز (تا بازگشایی بازار‌های جهانی) هر گونه تغییر قیمت سکه ساختگی و سوداگرانه خواهد بود.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها