به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۰۹۱۲۸

اعدام‌های دسته جمعی طالبان در افغانستان

اعدام‌های دسته جمعی طالبان در افغانستان
گروه بین الملل: جمعی از کشورهای غربی با صدور بیانیه مشترکی، طالبان افغانستان را به  اعدام‌های جمعی و بدون محاکمه علیه نیروهای سابق امنیتی و پلیس این کشور متهم کردند.
 آمریکا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کانادا، دانمارک، اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، نیوزیلند، مقدونیه شمالی، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلیس و اوکراین در بیانیه‌ای مشترک، طالبان افغانستان را به اعدام دسته‌جمعی نیروهای سابق پلیس متهم کردند.
در این بیانیه آمده است: ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به قتل و ناپدید شدن اجباری نیروهای امنیتی سابق افغانستان که توسط دیده‌بان حقوق بشر و دیگران مستند شده، هستیم.
همچنین در این بیانیه تاکید شده که  گزارش‌ها در این باره نقض جدی قوانین حقوق بشر است و با عفو اعلام شده توسط طالبان مغایر است. ما از طالبان می‌خواهیم که عفو اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان و مقامات دولتی سابق را به طور موثر اجرا کند تا اطمینان حاصل شود که این عفو ​​در سرتاسر کشور و در همه صفوف نیروهای امنیتی اجرا خواهد شد. در این بیانیه آمده است که موارد گزارش شده باید فوراً و به صورت شفاف بررسی و مسئولان آن مجازات شوند و این اقدامات باید به وضوح و به‌ عنوان بازدارنده‌ای فوری برای کشتار و ناپدید شدن اجباری بیشتر اعلام شود.
کشورهای صادر کننده این بیانیه تاکید کردند که ارزیابی طالبان از طریق اقدامات این گروه ادامه دارد.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها