به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۰۹۲۹۷

دیپلمات‌های آلمان به کابل باز می‌گردند

دیپلمات‌های آلمان به کابل باز می‌گردند
گروه بین الملل: فرستاده ویژه آلمان در امور افغانستان گفت: احتمال بازگشت دیپلمات‌های آلمانی به کابل در اوایل سال آینده میلادی وجود دارد.
یاسپر ویک تصربح کرد: حضور دیپلمات‌های آلمان در افغانستان به این مفهوم نیست که برلین، رژیم طالبان را به رسمیت شناخته است. یاسپر ویک افزود که پیش از همه باید مسایل امنیتی، برای حضور این نمایندگان سیاسی آلمان در افغانستان حل شود.رییس جمهور فرانسه گفت که چندین کشور اروپایی در حال کار بر روی افتتاح یک نمایندگی دیپلماتیک مشترک در افغانستان هستند.
ماکرون افزود: «این اقدامی متفاوت از به رسمیت شناختن سیاسی یا گفت‌وگوی سیاسی با طالبان است. ما به محض اینکه بتوانیم نمایندگی داشته باشیم، این ایده را اجرایی می‌کنیم.»
تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است؛ اما برخی کشورها اخیرا نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را در کابل بازگشایی کرده‌اند.هفته گذشته اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که این اتحادیه به زودی یک نمایندگی در کابل افتتاح خواهد کرد.
این اتحادیه می‌گوید که این حضور در افغانستان به معنای «به رسمیت شناختن دولت طالبان» نخواهد بود.


 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها