به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۰۹۴۳۰

افزایش سرمایه زیر ۱۰۰۰ درصد خبر خوب نیست

افزایش سرمایه زیر ۱۰۰۰ درصد خبر خوب نیست
گروه اقتصادی: در حال حاضر مشکل بازار سهام بیش از اینکه از سمت شرکت‌ها باشد، از سیاست‌گذاری‌های نادرست نشات می‌گیرد. اعتماد مردم به بورس از بین رفته و دولت نیز با سیاست‌هایی که تا کنون در قبال بازار اجرا کرده بر این بی‌اعتمادی دامن زده است.در این شرایط کارشناسان معتقدند بعضی از اتفاقات که در گذشته می‌توانست برای بازار سهام مفید باشد، الان نیست. یکی از این اتفاقات افزایش سرمایه شرکت‌هاست.

حمید سوری کارشناس بازار سهام گفت: بار‌ها دیدم که مدیران شرکت‌ها و ناشران بورسی افزایش سرمایه شرکت را به عنوان خبر خوب اعلام می‌کنند. در صورتی که در این شرایط افزایش سرمایه برای سهامدار خبر خوبی نیست.وی ادامه داد: باید به ناشران بورسی هشدار داد که اگر قصدشان حمایت از بازار سهام است لازم است بدانند خبر افزایش سرمایه زیر هزار درصد در چنین شرایطی نه تنها خبر خوبی نیست و به روند قیمتی سهم کمک نمی‌کند. بلکه نظم را هم بر هم می‌زند.

سوری عنوان کرد: زمانی نسبتا طولانی طول می‌کشد تا افزایش سرمایه‌ها ثبت و در پرتفوی سهامدار ثبت شود. سهامدار در این زمان به پول خود دسترسی ندارد. در این شرایط که بدبینی بر بازار سهام حاکم است سهامدار ترجیح می‌دهد پیش از افزایش سرمایه پول خود را از آن سهم خارج کند. این موضوع به سهام شرکت لطمه می‌زند.
این کارشناس افزود: در حال حاضر چندین ماه طول می‌کشد تا افزایش سرمایه شرکت در سهم‌ها ثبت شود و به سازمان بورس پیشنهاد می‌کنم این روند را تسریع ببخشد. شرکت‌ها نیز باید تا جایی که ممکن است افزایش سرمایه‌های خرد را تجمیع کنند تا در نهایت افزایش سرمایه‌های بزرگ داشته باشند.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: بازار سهام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها