به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۰۹۴۶۴

تیم ملی در حضور زنان به جام‌ جهانی می‌رود؟

تیم ملی در حضور زنان به جام‌ جهانی می‌رود؟
گروه ورزشی: فیفا اصرار دارد، بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در ورزشگاه آزادی که می‌تواند جشن صعود به جام جهانی باشد، با حضور تماشاگران زن و مرد برگزار شود. موضوعی که به گفته وزیر ورزش در حال بررسی است و امکان وقوع آن نیز زیاد است.فدراسیون فوتبال همزمان با مشکلات مالی و سخت افزاری مختلف در حوزه تیم‌های ملی و همین‌طور مسابقات باشگاهی و حوزه داوران، با برخی مشکلات قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند که با حساسیت‌های فیفا در این زمینه همراه است.
 
همراه با اختلافات داخلی و خارجی بر سر ماهیت حقوقی این فدراسیون، مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به محل مناقشه و کشمکش تبدیل شده و فیفا حساسیت بسیاری زیادی نسبت به رفع این معضل دارد، به طوری‌که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به طور مکرر و در دیدارهای خود با مقامات ایرانی و همین‌طور در فضای مجازی از تلاش برای حل و فصل این مشکل در ایران سخن می‌گوید.حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه داربی تهران در واکنش به سوالات خبرنگاران در این زمینه به پاسخی کوتاه بسنده کرده و گفته بود " در حال بررسی این قضیه هستیم".
 
حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال جزییات بیشتری از تلاش برای رفع دغدغه‌های زنان و همین‌طور فیفا ارائه کرده است. او می‌گوید: جدا از اتفاقات خوبی که در زمان حضور اینفانتینو در ایران می‌افتد، دو موضوع خیلی مهم است. بحث اول حضور تماشاگران و بانوان در ورزشگاه است و بحث دوم هم اساسنامه‌ فدراسیون فوتبال است که باید آن را هم نهایی کرده باشیم. فیفا روی این دو موضوع تأکید دارد و امیدوارم تا زمان حضور رئیس فیفا مشکلات مربوط به آنها را حل کنیم. من مطمئنم با نگاه خوبی که در مجلس شورای اسلامی در مورد فوتبال و ورزش وجود دارد، این اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله با نگاه خوبی که وجود دارد بحث حضور بانوان هم حل خواهد شد.
 
تیم ملی فوتبال ایران و عراق، هفتم بهمن در حضور رئیس فیفا در تهران و در ورزشگاه آزادی به میدان خواهند رفت که در صورت پیروزی شاگردان اسکوچیچ در این مسابقه، تیم ملی زودتر از موعد بلیت حضور در جام جهانی قطر را رزرو خواهد کرد و جشن صعود به این رقابت‌ها برگزار می شود.
مرجع : ایسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها