به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۳۰۹۵۱۱

۱۰ فضانورد جدید ناسا معرفی شدند/عکس

۱۰ فضانورد جدید ناسا معرفی شدند/عکس
گروه علمی: ناسا ۱۰ کارآموز جدید فضانوردی خود را برای اعزام به مدار و سطح ماه و ایستگاه فضایی جدید ناسا در آینده اعلام کرد که این چهار زن و ۶ مرد در ماه ژانویه باید خود را به ناسا معرفی کنند تا دو سال آموزش اولیه‌شان آغاز شود.به گزارش ایسنا، ناسا اعضای کلاس فضانوردی سال ۲۰۲۱ خود را معرفی کرد؛ کسانی که ممکن است روزی به ایجاد حضور پایدار در ماه کمک کنند.
 
این ۱۰ نفر شامل چهار زن و ۶ مرد، شب گذشته توسط ناسا معرفی شدند تا بیست و سومین گروه از نامزدهای فضانوردی آژانس فضایی ایالات متحده از سال ۱۹۵۹ تاکنون را تشکیل دهند و همچنین اولین گروهی هستند که از زمان آغاز برنامه بازگشت به ماه موسوم به "آرتمیس" به خدمت گرفته می‌شوند.این کلاس جدید ۱۰ نفره از میان بیش از ۱۲ هزار متقاضی پس از یک فرآیند گزینش طولانی مدت که از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز شد و به دلیل همه گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد، انتخاب شده است.

این نامزدهای فضانوردی که به اختصار «ascans» نامیده می‌شوند، طی مراسمی در پایگاه عملیات پروازی ناسا واقع در نزدیکی مرکز فضایی "جانسون" در هیوستون معرفی شدند. مدیران ناسا از جمله "بیل نلسون" رئیس ناسا و "پام ملروی" نایب رئیس ناسا در این رویداد حضور داشتند. رویدادی که پس‌زمینه آن شامل دو جت مافوق صوت "T-38" بود که این ۱۰ نفر از آنها برای آموزش استفاده خواهند کرد.

"بیل نلسون" گفت: امروز ما از ۱۰ کاشف جدید، ۱۰ عضو از نسل "آرتمیس" و اعضای کلاس فضانوردان ۲۰۲۱ ناسا استقبال می‌کنیم. هر نامزد به تنهایی "چیزهای مناسبی" دارد، اما آنها با هم، عقیده کشور ما را نشان می‌دهند.
این نامزدها قرار است در ماه ژانویه خود را به مرکز "جانسون" معرفی کنند تا آموزش خود را در زمینه سیستم‌های فضاپیما، مهارت‌های راهپیمایی فضایی و سایر رشته‌های لازم برای پرواز فضایی آغاز کنند.

اعضای گروه کلاس ۲۳ پس از فارغ‌التحصیلی از دو سال آموزش اولیه، برای انجام وظایف مختلفی از جمله انجام تحقیقات در ایستگاه فضایی بین‌المللی، پرتاب فضاپیماهای تجاری به پایگاه‌های تجاری در مدار نزدیک زمین و آغاز ماموریت‌ها در اعماق فضا با فضاپیمای "اوریون" و "موشک "سیستم پرتاب فضایی"(SLS) ناسا واجد شرایط خواهند بود.برخی از این افراد ممکن است عضو تیم "آرتمیس" ناسا شوند که زیرمجموعه‌ای از دفتر فضانوردی ناسا است که وظیفه آماده‌سازی برای بازگشت انسان به کره ماه و در نهایت اعزام به مریخ را بر عهده دارد.

این  برگزیدگان شامل ۷ افسر نظامی، ۲ دانشمند، ۲ پزشک و یک خلبان پژوهشگر با نام‌ها و معرفی‌های مختصر زیر هستند:
"نیکول آیرز"(Nichole Ayers) یک سرگرد ۳۲ ساله در نیروی هوایی ایالات متحده است. او که اهل کلرادو است، دارای مدرک کارشناسی ارشد در ریاضیات محاسباتی و کاربردی است. وی یکی از معدود زنانی است که در حال حاضر با جت جنگنده F-۲۲ پرواز می‌کند. "آیرز" اولین پرواز تمام زنانه این هواپیما را در صحنه جنگ رهبری کرده است.

"مارکوس بریوس"(Marcos Berríos) ۳۷ ساله یک سرگرد در نیروی هوایی ایالات متحده است. وی پس از بزرگ شدن در پورتوریکو، به عنوان یک سرباز ذخیره در گارد ملی هوایی خدمت کرد. او یک خلبان آزمایشی است که دارای مدرک دکترای هوانوردی و فضانوردی است و بیش از ۱۱۰ ماموریت جنگی و ۱۳۰۰ ساعت پرواز را با بیش از ۲۱ هواپیمای مختلف ثبت کرده است."کریستینا برچ"(Christina Birch) ۳۵ ساله در گیلبرت آریزونا بزرگ شد و دارای دکترای مهندسی بیولوژیک است. او که استاد دانشگاه بود و در مؤسسه فناوری کالیفرنیا نویسندگی علمی و ارتباطات تدریس می‌کرد، در تیم ملی دوچرخه‌سواری در پیست ایالات متحده نیز انتخاب شد.

"دنیز برنهام"(Deniz Burnham) یک ستوان ۳۶ ساله در نیروی دریایی ایالات متحده است. او در واسیلای آلاسکا بزرگ شده است. او که یک کارآموز سابق در مرکز تحقیقات "ایمز" ناسا در کالیفرنیا است، در نیروهای ذخیره نیروی دریایی ایالات متحده خدمت می‌کند. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک و مدیریت پروژه‌های حفاری در محل دریافت کرده است."لوک دلانی"(Luke Delaney) ۴۲ ساله یک سرگرد بازنشسته در گروه تفنگداران دریایی ایالات متحده است. او در فلوریدا بزرگ شده و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوافضا است. وی که یک خلبان برجسته و ممتاز نیروی دریایی است، اخیراً به عنوان خلبان تحقیقاتی در مرکز تحقیقاتی "لانگلی" ناسا در ویرجینیا، جایی که از مأموریت‌های علمی هوابرد پشتیبانی می‌کند، کار کرده است.

"آندره داگلاس" ۳۵ ساله اهل ویرجینیا و دارای مدرک دکترا در مهندسی سیستم‌ها است. او در گارد ساحلی ایالات متحده به عنوان معمار، مهندس نجات، دستیار کنترل آسیب و افسر عرشه خدمت می‌کرد. وی اخیراً یکی از کارکنان ارشد آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه "جانز هاپکینز" بود که روی رباتیک‌های دریایی، دفاع سیاره‌ای و مأموریت‌های اکتشاف فضایی ناسا کار می‌کرد.

"جک هاتاوی"(Jack Hathaway) یک فرمانده ۳۹ ساله در نیروی دریایی ایالات متحده است. او که اهل کنتیکت است، مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک و تاریخ در کالج جنگی نیروی دریایی ایالات متحده دریافت کرد. او یک خلبان برجسته نیروی دریایی است که بیش از ۲۵۰۰ ساعت پرواز با ۳۰ نوع هواپیما، بیش از ۵۰۰ فرود و ۳۹ مأموریت جنگی را در کارنامه دارد.

"آنیل منون"(Anil Menon) یک سرهنگ ۴۵ ساله در نیروی هوایی ایالات متحده است. او در مینیاپولیس مینه‌سوتا به دنیا آمده و بزرگ شده است. او به عنوان اولین جراح پرواز "اسپیس‌ایکس" به اولین پرتاب سرنشین‌دار این شرکت به فضا در ماموریت "دمو-۲" برای ناسا کمک کرد و یک سازمان پزشکی برای پشتیبانی از خدمه انسانی در ماموریت‌های فضایی آینده ساخت. قبل از آن، او به عنوان جراح پرواز خدمه ناسا برای ماموریت‌های اکسپدیشن مختلف که طی آن، فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی می‌روند، خدمت می‌کرد.

"کریستوفر ویلیامز"(Christopher Williams) ۳۸ ساله در پوتوماک مریلند بزرگ شد. او فارغ التحصیل دکترای فیزیک است و یک فیزیکدان پزشکی است. (رشته فیزیک پزشکی شاخه‌ای از فیزیک کاربردی است که مفاهیم و کاربرد مجموعه علوم فیزیک را در تشخیص و درمان پزشکی بررسی می‌کند.) او اخیراً به عنوان فیزیکدان پزشکی در بخش انکولوژی رادیویی در بیمارستان زنان بریگهام و انستیتو سرطان "دانا-فاربر" در بوستون کار می‌کرد. تحقیقات "ویلیامز" بر توسعه تکنیک‌های هدایت تصویری برای درمان سرطان متمرکز بود.

"جسیکا ویتنر"(Jessica Wittner) ۳۸ ساله، ستوان-فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده است. او اهل کالیفرنیا و یک خلبان برجسته و ممتاز نیروی دریایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوافضا و فارغ التحصیل دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده است. او با جت‌های جنگنده F/A-۱۸ پرواز کرده است.

همچنین دو نامزد فضانوردی از امارات متحده عربی به نام "نورا المتروشی"(Nora AlMatrooshi) مهندس مکانیک ۲۸ ساله و "محمد الملا"(Mohammad AlMulla) خلبان ۳۳ ساله پلیس دبی که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد(MBRSC) در دبی در ماه آوریل انتخاب شده‌اند، به این ۱۰ نفر در این دوره آموزشی خواهند پیوست.

گروه فضانوردان ناسا در حال حاضر دارای ۴۴ عضو فعال است که توسط "رید وایزمن"، رئیس بخش فضانوردی ناسا هدایت می‌شوند. با اضافه شدن این کلاس جدید، ناسا مجموعا تاکنون ۳۶۰ مرد و زن را برای آموزش به عنوان فضانورد در تاریخ بیش از ۶۰ ساله خود انتخاب کرده است.

"ونسا وایچ"، مدیر مرکز فضایی "جانسون" گفت: ما در ۶۰ سال گذشته جهش‌های عظیمی انجام داده‌ایم و هدف رئیس جمهور "کندی" برای فرود انسان بر ماه را محقق کرده‌ایم. امروز نیز با جدیدترین کلاس فضانوردی ناسا به سمت ماه و مریخ پیش می‌رویم.

افراد برای واجد شرایط بودن به منظور شرکت در دوره آموزش فضانوردی باید شهروندان ایالات متحده با مدرک کارشناسی ارشد از یک موسسه معتبر در زمینه علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضیات و حداقل سه سال تجربه کار مرتبط یا حداقل ۱۰۰۰ ساعت خلبانی با جت باشند. نامزدهای برگزیده همچنین باید آزمون فیزیکی ناسا برای انجام پروازهای فضایی طولانی مدت را نیز پشت سر بگذارند.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها