به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۰۹۵۲۱

محکومیت‌ سوچی، توهین به دموکراسی است

محکومیت‌ سوچی، توهین  به دموکراسی است
گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن "محکومیت ناعادلانه" رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار، خواستار آزادی وی و دیگر مقامات منتخب بازداشت شده این کشور شد.
آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار  پس از آنکه در یک جلسه دادگاهی غیرعلنی به خاطر تحریک ناآرامی‌های عمومی و نقض پروتکل‌های کووید 19 گناهکار شناخته شد، به چهار سال حبس محکوم شد. این رهبر منتخب میانمار فوریه سال جاری میلادی توسط ارتش سرنگون شد و از آن زمان تاکنون در مکانی نامعلوم در بازداشت به سر برده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: محکومیت ناعالانه آنگ سان سوچی توسط حکومت نظامیان میانمار و سرکوب دیگر مقامات منتخب، توهین بیشتر به دموکراسی و عدالت در این کشور است.وی افزود: اقدامات مداوم نظامیان میانمار در بی‌احترامی به اجرای قانون و استفاده گسترده از خشونت علیه مردم میانمار بر لزوم احیای فوری دموکراسی در این کشور تاکید می‌کند. ما از حکومت نظامیان میانمار میخواهیم تا آنگ سان سوچی و تمامی افرادی که به صورت ناعادلانه بازداشت شده‌اند از جمله دیگر مقامات منتخب را آزاد کند.محکومیت آنگ سان سوچی 76 ساله از سوی سازمان ملل و بسیاری از دولت‌های خارجی به عنوان اقدامی با انگیزه سیاسی محکوم شده است.بلینکن از حکومت نظامیان میانمار خواست تا از توافق پنج بندی که انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در آوریل سال جاری میلادی به آن دست یافت، پیروی کند؛ توافقی که خواستار پایان خشونت‌ها، انتصاب نماینده‌ای ویژه برای نظارت بر گفت‌وگوها میان احزاب مختلف و هماهنگی سفر این نماینده به میانمار شده است.
وی تصریح کرد: ما به مردم میانمار در بیان آرمانهایشان برای رسیدم به آزادی و دموکراسی می‌پیوندیم و از نظامیان این کشور می‌خواهیم تا به خشونت‌ها پایان داده، به خواست مردم احترام بگذارند و گذار دموکراتیک میانمار را احیا کنند.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها