کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصادف خودروی تسلا حین تبلیغ فناوری خودران

16 آذر 1400 ساعت 17:27


گروه فناوری: یک فیلم تبلیغاتی که شرکت تسلا در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده بود تا پیشرفت فناوری خودران خودروهای خود را به نمایش بگذارد، تمام آن‌ چیزی نبود که به نظر می‌رسید. در این ویدیو به نظر می‌رسد که خودرو تسلا برای دقایقی به طور کاملا خودکار رانندگی می‌کند، به آرامی از خیابان‌های شهر گذر کرده و در جاده‌های پر پیچ‌وخم حرکت می‌کند و سپس به طور خودکار در دفتر سازندگان این خودرو در سیلیکون‌ولی(Silicon Valley) پارک می‌کند. اما به گفته‌ی نیویورک‌تایمز این ویدئو بدون بروز مشکل، فیلمبرداری نشده است.

سه فردی که در ساخت این ویدئو شرکت داشتند می‌گویند که خودرو تسلا در حالت خودران به مانعی در کنار جاده برخورد کرده و نیاز به تعمیر داشته است. آن‌ها به دلیل ترس از تسلا و مدیر عامل آن به طور ناشناس با تایمز صحبت کردند.

هدف این فیلم تبلیغاتی نشان دادن پیشرفت تسلا در زمینه رانندگی خودکار به مردم بود. سیستم خودران تسلا از آن زمان تاکنون به رانندگی در بزرگراه‌ها کمک کرده اما هرگز تبدیل به خودرویی کاملا خودکار نشده است.دو نفر به روزنامه تایمز گفتند که این فیلم به درستی عملکرد آخرین نرم‌افزار تسلا در دنیای واقعی را نشان نمی‌دهد. این وسیله نقلیه یک مسیر از پیش‌برنامه‌ریزی شده را طی می‌کرد که تسلا پیش از فیلمبرداری یک نقشه سه‌بعدی از آن تهیه کرده بود.

سالها است که ایلان ماسک قول روزی را می‌دهد که تسلا بدون دخالت انسانی افراد را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل خواهد کرد و حتی سخن از تاکسی‌هایی به میان می‌آورد که برای صاحبان‌شان بدون راننده درآمد کسب می‌کنند.تسلا به تازگی نسخه‌ی بتای نرم‌افزار "کاملا خودران"(Full Self-Driving) خود را منتشر کرده است. این نسخه که پیشرفته‌تر از سیستم خودران(Autopilot) است و هدف از آن، ایجاد قابلیت‌هایی برای رانندگی در محیط‌های پیچیده شهری است. اما گاهی اوقات فیلم‌هایی از خودروهای تسلا نشان می‌دهد که این فناوری هنوز با وظایف اولیه رانندگی مانند اجتناب از برخورد با موانع بتنی و خطوط راهنمایی رانندگی درگیر است. این موارد رسیدن به سیستم کاملا خودران را دور از دسترس می‌کند.

این افشاگری‌ها زمانی رخ داده که سیستم خودران تسلا مورد بررسی جدی از سوی اداره ایمنی ترافیک راه‌های ملی(National Highway Traffic Safety Administration) قرار گرفته است. این اداره در حال بررسی دستکم دوازده مورد از حوادثی است که طی آن خودرو تسلا هنگام استفاده از سیستم خودران به خودروهای خدمات اضطراری برخورد کرده است.


کد مطلب: 309535

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309535/تصادف-خودروی-تسلا-حین-تبلیغ-فناوری-خودران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir