به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۰۹۵۴۲

تعطیلات هفتگی در امارات، شنبه و یکشنبه شد

تعطیلات هفتگی در امارات، شنبه و یکشنبه شد
گروه بین‌الملل: دولت امارات متحده عربی سیستم جدید کار هفتگی بخش دولتی فدرال در این کشور را به ۴ روز و نیم کاری از دوشنبه تا پنجشنبه و نیم روز کاری در روز جمعه تغییر خواهد داد. در سیستم جدید، تعطیلات هفتگی در روزهای شنبه و یکشنبه است. این شیوه جدید از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ شروع می‌شود، مشروط بر اینکه یکشنبه ۲ ژانویه تعطیل رسمی باشد.
این تصمیم برای همه نهادها در بخش دولت فدرال در امارات اعمال می‌شود. ساعات رسمی کار بر اساس تصمیم جدید از ۷:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر از دوشنبه تا پنجشنبه (۸ ساعت کاری) و در روز جمعه از ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ روز جمعه (۴ ساعت و نیم) خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری رسمی امارات WAM، ساعات کار در مدارس دولتی کشور متعاقباً اعلام خواهد شد . سیستم جدید شامل امکان اعمال ساعات کاری منعطف و سیستم کار از راه دور در روز جمعه خواهد بود، مشروط بر اینکه مکانیسم‌های اجرایی و شیوه گردش کار در مورد آن مشخص شده باشد.
همچنین بر اساس این تصمیم، زمان اقامه خطبه‌های نماز جمعه در سراسر سال ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر خواهد بود.
در بعد اقتصادی، سیستم کار هفتگی جدید، موقعیت امارات متحده عربی را در نقشه تجاری به عنوان یک مرکز اقتصادی جهانی ارتقا می‌دهد، زیرا به تقویت یکپارچگی اقتصاد ملی با اقتصادها و بازارهای مختلف جهانی کمک می‌کند و اهمیت و اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.
سیستم جدید کار هفتگی تطابق روزهای مبادلات و معاملات تجاری، اقتصادی و مالی با کشورهایی را که تعطیلات هفتگی‌شان روزهای شنبه و یکشنبه است، تضمین می‌کند.  انتظار می‌رود سیستم جدید کار هفتگی در امارات متحده عربی از بهبود عملکرد و بهره‌وری در کار دولتی، افزایش رقابت‌پذیری کشور و تثبیت موقعیت آن در بین جذاب‌ترین کشورهای جهان برای کار و زندگی حمایت کند.
سیستم جدید روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته در امارات به افزایش انسجام خانواده و انسجام اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی کارکنان هم کمک خواهد کرد، به ویژه با افزایش تعطیلات آخر هفته به دو و نیم روز تعادل بین زندگی شخصی و الزامات کاری را بیشتر می‌کند و به کارمندان و خانواده‌هایشان امکان لذت بردن از یک آخر هفته طولانی‌تر (از ظهر جمعه تا غروب یکشنبه) را می‌دهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها