به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۰۹۷۲۳

تمایل بریتانیا به پرداخت بدهی خود به ایران

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه بریتانیا امروز چهارشنبه بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی لندن به تهران را «بدهی قانونی» خواند که به گفته او، دولتش می‌خواهد آن را بپردازد.
تمایل بریتانیا به پرداخت بدهی خود به ایران
لیز تراس این مطلب را در پاسخ به پرسشی در جریان نشست اندیشکده چتم هاوس برای بررسی هدف‌های سیاست خارجی بریتانیا گفت. وی گفت که دولتش « برای پیشگیری رژیم ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای شبانه‌روز کار می‌کند» و افزود که در عین حال برای حل مسئله بدهی به ایران نیز تلاش می‌کند. بدهی مذکور مربوط به یک قرارداد نظامی میان دو کشور است که در پی وقوع انقلاب ۵۷ لغو شد و تهران خواستار آن شد که بریتانیا مبلغ پرداخت شده را به ایران بازگرداند. بسیاری این بدهی را با ادامه حبس نازنین زاغری رتکلیف، شهروند بریتانیایی ایرانی‌تبار، و دیگر شهروندان دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی مرتبط می‌دانند.
کشورهای غربی معتقدند ایران از شهروندان خارجی و ایرانیان دوتابعیتی بازداشت شده به عنوان اهرم فشار در مذاکره با کشورهای خارجی استفاده می‌کند. وزیر امور خارجه بریتانیا امروز تاکید کرد که «ما می‌خواهیم این بدهی را پرداخت کنیم... البته مسائل زیادی وجود دارد که مطمئنم شما کاملا از آن‌ها آگاهید.» لیز تراس در ادامه با بیان این که با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، در این زمینه صحبت کرده است، گفت: «به دلایل متعدد، این موضوع ساده‌ای نیست.» وی همچنین خاطر نشان کرد که مقام‌های ایران را برای بازگرداندن همه شهروندان بریتانیایی محبوس در ایران، از جمله نازنین زاغری، زیر فشار می‌گذارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها