کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران یکی از پر تصادف‌ترین کشور‌های دنیا

18 آذر 1400 ساعت 8:35


گروه جامعه: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره تعداد تلفات در تصادفات جاده‌ای گفت: ایران یکی از پر تصادف‌ترین کشور‌های دنیا است.
سرهنگ احمد شیرانی، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در دنیا تعداد تصادفات و متوفیان به نسبت ده هزار وسیله نقلیه است که در کشور ما این رقم حدود ۵ است مقیاس این رقم در کشور‌های اروپایی ۳ است و در کشور‌های آسیایی هم بیش‌تر از ایران است. شاخص دوم تعداد کشته‌ها به ازای هر صد هزار نفر است سال گذشته در کشور ۱۸ برآورد شد این آمار به نسبت کشور‌های اروپایی بیش‌تر است.
وی افزود: از سال ۱۳۸۵ بیست و هفت هزار نفر در جاده‌ها بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند این رقم با تلاش پلیس راهور و دیگر سازمان‌ها کاهش پیدا کرد.رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: برای هماهنگ کردن دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این موضوع سر و کار دارند شورای عالی هماهنگی ترافیک نیاز است که در دولت یازدهم و دوازدهم علی‌رغم پیگیری‌های پلیس این اتفاق نیفتاد.سرهنگ شیرانی ادامه داد:برخی از اتوبوس‌ها در تصادفات جاده‌ای دچار آتش سوزی می‌شوند عمده تلفات جاده‌ای مربوط به تصادف نباشد بلکه به دلیل حریق بعد از آن باشد.
وی گفت: بر اساس تحلیل آمار‌هایی که در اختیار داریم سهم عامل انسانی عمدتا بالاتر از عوامل دیگر است.


کد مطلب: 309736

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309736/ایران-یکی-پر-تصادف-ترین-کشور-های-دنیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir