به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۰۹۷۵۰

ساخت دیوار هوشمند اسرائيل در مقابله با حماس

ساخت دیوار هوشمند اسرائيل در مقابله با حماس
گروه بین الملل: وزارت دفاع اسرائيل از پایان ساخت و ساز دیوار امنیتی ۶۵ کیلومتری خود در زیرزمین و در امتداد مرزهای نوار غزه خبر داد. این دیوار برای مقابله با تونل‌های زیرزمینی سازمان فلسطینی حماس ساخته شده است.
وزارت دفاع اسرائيل می‌گوید، پس از چهار سال ساخت دیوار زیرزمینی این کشور در امتداد نوار غزه به پایان رسید و این دیوار آماده بهر‌ه‌برداری شد.هدف از این اقدام جلوگیری از حملات سازمان فلسطینی حماس از طریق تونل‌های زیرزمینی به خاک اسرائيل است. این سازمان کنترل نوار غزه را در دست دارد.وزارت دفاع اسرائيل  اعلام کرد، بخشی از این دیوار زیرزمینی ۶۵ کیلومتری مجهز به حسگرها یک حصار امنیتی روی زمین نیز دارد که ارتفاع آن به بیش از ۶ متر می‌رسد.علاوه بر این، این دیوار شامل یک حائل دریایی، سیستم‌های راداری، دوربین‌ها و اتاق‌های نظارت و نگهبانی نیز می‌شود.بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل این حائل را "دیواری آهنین" بین حماس و ساکنان مناطق مرزی اسرائيل در حاشیه نوار غزه خواند و گفت، این حائل حماس را برای نفوذ در خاک اسرائيل ناتوان می‌سازد.
در ساخت این بنا ۱۲۰۰ کارگر، ۲۲۰هزار تن بتون و ۱۴۰هزار تن آهن و فولاد به‌کار گرفته شده است.
در جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ نیروهای حماس بارها توانستند از طریق تونل‌های زیرزمینی وارد اسرائيل شوند. ارتش اسرائيل طی عملیاتی موفق شد، بسیاری از این تونل‌ها را در یک اقدام امنیتی تخریب کند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها