به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۳۰۹۷۵۱

کاظمی: اجازه بازگشت به داعش را نمی‌دهیم

کاظمی: اجازه بازگشت به داعش را نمی‌دهیم
گروه بین الملل: نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان سفر کرد. مصطفی کاظمی در اربیل با مسرور بارزانی رئیس حکومت اقلیم دیدار کرد و سپس راهی شهر مخمور شد کە در چند روز گذشته هدف حملات شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش بود. هیاتی بلند پایه از مقامات نظامی و امنیتی عراق کاظمی را همراهی کرد.نخست وزیر عراق در مخمور، داعش را خطاب قرار داد و گفت: «اجازه بازگشت به شما دادە نخواهد شد. شما و رهبران‌تان را به چنگ خواهیم آورد.»
در دە روز گذشته داعش چند بار بە مواضع نیروهای کرد در استان‌های دیاله، کرکوک و اربیل حمله کرده است. گفته می‌شود در این حملات بیست پیشمرگه و سه شهروند غیر‌نظامی کشته شدند. "رزگار محمد" فرماندار مخمور  گفته بود دلیل چنین حملاتی عدم هماهنگی بین نیروهای کرد و حکومت مرکزی است.عمار گلی روزنامه‌نگار و صاحب‌‌‌نظر در مسائل خاورمیانه در باره اهمیت سفر کاظمی،گفت: «عراق دچار یک بحران سیاسی و امنیتی است. بخشی از نیروهای سیاسی نتایج انتخابات مجلس این کشور را نپذیرفته‌اند. به محل اقامت نخست وزیر حمله شد. همکاری بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق به پایین‌ترین حد خود بعد از رفراندوم رسیده است. کاظمی با این سفر میخواهد این پیام را به جهان مخابره کند کە علیرغم تمام مشکلات، این کشور در جنگ علیه داعش متحد خواهد بود.»
در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق کە بە مناسبت این سفر منتشر شد آمده است: «نیروهای امنیتی یک‌صدا و هم‌دل هستند. ما در مبارزه با تروریسم هماهنگ هستیم.»
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها