به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۳۰۹۷۷۷

وضعیت «ناسالم» هوا در بیشتر مناطق تهران

وضعیت «ناسالم» هوا در بیشتر مناطق تهران
گروه جامعه:با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، عدم وزش باد مؤثر طی امروز پنجشنبه (۱۸ آذر ۱۴۰۰) سبب تجمع آلاینده‌ها و تداوم این شرایط تا اواخر وقت روز همراه با افزایش ترافیک شامگاهی منجر به افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق تهران می‌شود.
بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز پنجشنبه (۱۸ آذر ۱۴۰۰) با توجه به حاکمیت پایداری و سکون جو و نیز انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همزمان با آغاز تردد خودروها، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.همچنین عدم وزش باد مؤثر در طی روز نیز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.
با افزایش تندی باد تا صبح روز جمعه (۱۹ آذر ۱۴۰۰) و نیز کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.
وزش باد مؤثر و رشد ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد که این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.
آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۶ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.
برچسب ها: تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها