به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۰۹۷۷۹

امكان بازگشت متقابل برای پایبندی به برجام

امكان بازگشت متقابل برای پایبندی به برجام
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه یک هیئت از این کشور برای ادامه مذاکرات برجامی راهی وین شده است، گفت که بازگشت متقابل برای پایبندی به برجام امکانپذیر است.
 ند پرایس  درباره حضور غیرمستقیم این کشور در مذاکرات وین گفت: یک هیئت آمریکایی به سرپرستی رابرت مالی، نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران، در روز‌های آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به دیگر طرف‌های مذاکرات در وین می‌پیوندد.پرایس همچنین تهران را برای موفقیت مذاکرات مسئول دانست. وی گفت: واشنگتن قصد دارد هرچه سریع‌تر این موضوع را دریابد که آیا ایران با حسن‌نیت به مذاکرات وین بازمی‌گردد، یا خیر.سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: ما یک مبنای خوب داریم که می‌توانیم بر اساس آن عمل کنیم و مطمئنا امیدواری ما این است که ایران نیز بخواهد و مایل باشد که گفتگو‌ها را بر همین مبنا ادامه دهد تا این موضوع را آزمایش کند که آیا واقعاً می‌توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام برسیم یا نه.مذاکرات به زودی نشان خواهد داد که آیا ایران برای ادامه رایزنی‌ها با حسن نیت به وین بازگشته است یا خیر.
پرایس خاطرنشان کرد: ما همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام امکان پذیر است. ما آماده بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم با ایران، همانطور که تاکنون بوده، هستیم تا بر مبنای پیشرفت‌هایی که تاکنون (طی شش دور مذاکره قبلی) حاصل شده است ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی متقابل به برجام دست یابیم؟
وی در پایان تاکید کرد: ما می‌دانیم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها