به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۰۹۷۸۰

مقام آمریکایی:‌ گزینه‌ نظامی برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران آماده است!

گروه بین‌الملل: خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا نوشته است که حمله به مراکز هسته‌ای ایران، تابع دو احتمال شکست دیپلماسی در قبال این کشور و درخواست رهبران اسرائیل و آمریکا برای اقدام نظامی علیه تهران است.
مقام آمریکایی:‌ گزینه‌ نظامی برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران آماده است!
به گفته این مقام ارشد که نخواست نامش منتشر شود، فرماندهان وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، پنج‌شنبه 25 اکتبر، جلسه‌ای توجیهی به همراه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار کردند و به او اطلاع دادند که در راستای عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، مجموعه‌ای کامل از گزینه‌های نظامی آمریکا علیه این کشور آماده است. همزمان با از سرگیری دور هفتم مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+4 در وین، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل و آستین لوید، همتای آمریکایی او برای رایزنی درباره مانورهای نظامی مشترک و آمادگی برای تخریب مراکز هسته‌ای ایران، در واشینگتن دیدار خواهند داشت.

این مقام ارشد آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر درخصوص مانورهای نظامی احتمالی مشترک آمریکا و اسرائیل خودداری کرد. او در ادامه تصریح کرد: «ما در این وضعیت دشوار قرار داریم چون پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در مسیری است که هیچ دلیل منطقی برای آن وجود ندارد.» رویترز می‌نویسد که سفارت اسرائیل در واشینگتن و نمایندگی ایران در سازمان ملل از اظهارنظر درخصوص این گزارش‌ها امتناع کردند. از سوی دیگر، شبکه «کان» اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش اسرائیل قرار است به منظور شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای تسلیحاتی ایران، رزمایش بزرگی با حضور ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن بر فراز دریای مدیترانه برگزار کند.

ادامه دور هفتم مذاکرات اتمی، که اولین دور پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در تهران است، پنج‌شنبه نهم دسامبر از سر گرفته خواهد شد. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و تیمش قرار است پنجشنبه وارد وین شوند و به طور غیرمستقیم از طریق میانجیگران اروپایی با مقامات ایرانی مذاکره کنند. در صورت شکست مذاکرات وین، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند که می‌تواند به صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و تشدید تصاعدی فشارها بر روی ایران بینجامد. به گفته «اکسیوس»، مقامات آمریکایی می‌گویند که اگر دور جدید مذاکرات شکست بخورد، ایالات متحده و تروئیکای اروپایی احتمالا تا پایان ماه دسامبر یک جلسه اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور صدور قطعنامه توبیخی علیه ایران برگزار می‌کنند.

مقامات ایران تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را انکار کرده و می‌گویند فعالیت‌های هسته‌ای این کشور تنها در جهت اهداف صلح‌آمیز است. این اقدامات مشترک آمریکا و اسرائیل که برای اولین بار منتشر می‌شود، بیانگر نگرانی واشینگتن از مذاکرات دشوار احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» در وین است. توافقی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد و جو بایدن، رئیس‌جمهوری كنونی ایالات متحده در تلاش است تا آن را دوباره احیا کند. دور هفتم این مذاکرات جمعه 3 دسامبر و در حالی متوقف شد که مقامات غربی از نتایج این رایزنی‌ها ابراز ناامیدی کردند. «بی‌نتیجه» بودن این مذاکرات و «درخواست‌های جاه‌طلبانه مذاکره‌کنندگان ایران» این بدگمانی را در غرب تشدید کرد که تهران با انجام این مذاکرات در حال خرید وقت است تا بتواند برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد.

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۴:۴۶
.....ما از خدامانه چنین غلطی کنید ................... (379956)
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۵:۴۲
واقعا اینهم جنایات‌های جنگی آمریکا مرتکب شد در عراق و لیبی‌ و افغانستان به نام گسترش دمکراسی ،برای آمریکا درس نشد؟ اینها واقعا دیوانه هستند ، خود آمریکا در اوج بحران‌های داخلی‌ هست و محبوبیت بایدن بسیار پایین هست. بحران‌های اجتمایی‌ نه اقتصادی چون اقتصاد سرمایداری کسی‌ نمیدونه فردا صبح همه‌چیز خوب هست یا بد و به عوامل پیچیده زیادی بستگی داره. اما واقعا این کشور‌های غربی به این شکل از حماقت عادت کردند. آمریکا اگر چنین جنگی آغاز کنه با این اقتصاد و این ناا رضایتی مردمش چیزی دوام نمیاره (379961)
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۶:۵۸
غلط کرد با اونهایی که این تیر نوشتند (379966)
psdk
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۷:۴۱
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این بار ها ثابت شده است. (379970)
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۲۰:۲۷
..............
همه از این وضعیت سود میبرند و فقط مردم ایران هستند که دارند عذاب می کشند (379973)
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۰:۲۹
مردک.... نیستی اگر حمله نکنی. بیا ما منتظر ما هستیم. چهل و دو سال منتظر شما هستیم تا پوزه تان را به خاکی بمالیم که هم نانتان شود و هم آب. (380070)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها