کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سه هزار شهید هنوز شناسایی نشده‌اند

18 آذر 1400 ساعت 14:59


گروه سیاسی: فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای مطهر سه هزار شهید دفاع مقدس در عراق هنوز شناسایی نشده اند که عملیات جست و جو و تحقیق برای شناسایی و یافتن آنها ادامه دارد.
سردارسیدمحمد باقرزاده، اظهار داشت: تاکنون پیکرهای مطهر ۴۶ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق تفحص و شناسایی شده است .
 وی گفت: تیم‌های تفحص ما در حال جست و جو برای شناسایی سه هزار شهید باقی مانده در خاک عراق هستند و این تلاشها تا یافتن آخرین شهید ادامه خواهد یافت. پیکرهای مطهر ۵۸ شهید که به تازگی تفحص شده و امروز وارد خاک ایران اسلامی شد مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در آخر جنگ است که در مناطق عملیاتی فکه ، شرق دجله و شلمچه پیدا شدند.وی افزود: همچنین ۲ پیکر مطهر از شهدا مربوط به عملیات ذکر شده در خاک ایران پیدا شد که با این ۲ پیکر تعداد شهدای تازه تفحص شده ۶۰ نفر است .
وی ادامه داد: این شهدا امشب به معراج شهدای اهواز منتقل می‌شوند و مراسم نماز مغرب و عشا و دعای کمیل با حضور مردم در کنار آنها برگزار می‌شود ،این شهدا یک هفته در معراج شهدای اهواز خواهند ماند تا مردم بتوانند آنها را زیارت کنند.پیکرهای پاک و مطهر ۵۸ شهید هشت سال مقدس در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) روز پنجشنبه از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شدند.پیکرهای پاک ۴۴ شهید هشت سال دفاع مقدس تیر ماه و ۲۰ پیکر شهید در مهرماه سالجاری نیز از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شدند.
مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتر خرمشهردر استان خوزستان و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.


 


کد مطلب: 309797

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309797/سه-هزار-شهید-هنوز-شناسایی-نشده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir