کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رهن میلیاردی آپارتمان‌های لاکچری در پایتخت

18 آذر 1400 ساعت 15:16


گروه اقتصادی: رهن کامل خانه در روزگاری که حقوق کارگران و کارمندان کفاف هزینه‌های ماهانه را نمی‌دهد؛ گزینه مناسبی در مقابل پرداخت ماهانه چند میلیون تومان محسوب می‌شود.
البته تحت تاثیر جهش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، میزان رهن و اجاره مسکن به ویژه در کلانشهر‌ها افزایش چشمگیری داشته و سبب شده تا مالکان برای آپارتمان‌های کوچک متراژ هم چند صد میلیون تومان رهن در نظر بگیرند که به همین دلیل شرایط برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه هر روز بدتر می‌شود.در مقابل در پایتخت کسانی هستند که قادرند چند میلیارد تومان بابت رهن خانه‌های لوکس بپردازند که این شرایط نشان‌دهنده فاصله و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه است.
نگاهی به فایل‌های رهن کامل این‌گونه واحد‌های مسکونی موجب حیرت بیشتر افراد جامعه و کسانی که حتی نمی‌توانند چند صد میلیون تومان برای خرید خانه‌های طرح مسکن دولتی بپردازند، می‌شود.
گران‌ترین فایل‌های آگهی شده در یک هفته اخیر مربوط به ۲ مورد است که یک واحد ۷۵۰ متری در الهیه با ۵ سال عمر بنا و همچنین یک پنت هاوس ۸۰۰ متری و عمر ۵ ساله را در ولنجک می‌توان با ۳۰ میلیارد تومان به صورت کامل برای یک سال رهن کرد.
در جایگاه بعدی پنت هاوس ۶۵۰ متری نوساز در خیابان فرشته قرار دارد که با ۲۵ میلیارد تومان رهن داده می‌شود.
پس از آن یک آپارتمان ۳۸۰ متری در کاشانک قرار دارد که با ۱۲ میلیارد تومان برای رهن کامل آگهی شده است و یک واحد ۱۱۵ متری، ۶ ساله هم در ولنجک با ۱۱ میلیارد تومان رهن داده می‌شود.
ارزان‌ترین فایل‌های رهن کامل املاک لاکچری در محدوده قیمتی از ۵ تا کمتر از ۱۰ میلیارد تومان قرار دارند و در محله‌هایی مانند الهیه، سعادت آباد، نیاوران، اقدسیه، کامرانیه، جردن، پاسداران، دروس و ... یافت می‌شوند.


کد مطلب: 309802

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309802/رهن-میلیاردی-آپارتمان-های-لاکچری-پایتخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir