به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۳۰۹۸۵۳

فرانسه: مذاکرات در وین پیشرفت نخواهد كرد

فرانسه: مذاکرات در وین پیشرفت نخواهد كرد
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که «مذاکرات وین پیشرفت نخواهد کرد زیرا ایران پیشنهاداتی ارائه می‌دهد که با هدف دستیابی به توافق جور در نمی‌آید».
آن کلر لوگاندر، در گفتگویی با شبكه «الحدث» مدعی شد که «همه هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین پیشنهادات ایران را رد کرده‌اند».
از سوی دیگر، سخنگوی کاخ سفید اعلام كرد: بایدن دستور داده است تا زمینه‌چینی‌های لازم در صورت شکست مذاکرات با ایران انجام شود. جن ساکی، با اشاره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا «زمینه‌چینی لازم» در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک انجام شود. وی در سخنان خود گفت که با توجه به «پیشرفت مداوم» برنامه‌ هسته‌ای ایران، رئیس جمهوری از تیم خود خواسته است تا تدابیر لازم را در صورت شکست گفتگوها اتخاذ کند. سخنگوی کاخ سفید، وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران را از جمله اقداماتی دانست که آمریکا در صورت شکست مذاکرات انجام خواهد داد.

قبلا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که دولت بایدن با اعزام هیئتی بلندپایه به امارات در هفته آینده در حال حرکت به سمت اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران است. این هیئت که شامل آندریا گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، اُفَک، خواهد بود، قرار است به بانک‌هایی در امارات که با ایران تجارت دارند و تحریم‌ها را رعایت نمی‌کنند، هشدار بدهد. روزنامه وال‌استریت جورنال روز پنج‌شنبه ضمن درج این خبر نوشت که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است ایالات متحده شواهدی مبنی بر عدم پایبندی برخی بانک‌ها به قانون تحریمی علیه ایران دارد و این بانک‌ها ممکن است بعداً به دلیل معاملات‌شان تحریم یا مجازات شوند.
برچسب ها: مذاکرات وین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها