به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۰۹۹۳۲

۵ توصیه‌ به مناسبت "روز جهانی حقوق حیوانات"

۵ توصیه‌ به مناسبت "روز جهانی حقوق حیوانات"
گروه جامعه: هر ساله در تاریخ ۱۰ دسامبر "روز جهانی حقوق حیوانات" گرامی داشته می‌شود.به گزارش ایسنا، هر ساله در تاریخ ۱۰ دسامبر و به مناسبت روز جهانی حقوق حیوانات، حامیان حقوق حیات وحش در سراسر جهان به افزایش آگاهی در مورد شیوه مناسب برخورد انسان با حیوانات و مهربانی کردن با این جانداران می‌پردازند.
حیوانات می توانند درد را احساس کنند و همچنین بسیاری نیز معتقدند که این موجودات توانایی درک احساسات را نیز دارند. به همین خاطر، مهم است که به موضوع حقوق حیوانات نیز توجه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از "نَشنال دِی کَلندر"، طرفداران حقوق حیوانات به منظور رعایت حقوق سایر موجودات زنده در حیات وحش جهان، توصیه هایی را ارائه می‌کنند:
۱. حیوانات را به عنوان دارایی خود در نظر نگرفته و خود را مالک تمام عیار آن ها ندانید. داشتن این دیدگاه که شخصی حیوانی را به عنوان دارایی خود در نظر بگیرد، ممکن است به او اجازه دهد که هر طور می خواهد با آن حیوان رفتار کند.
۲. از استفاده بی رویه و غیرضرور از هر گونه فرآورده حیوانی مانند گوشت، چرم، شیر، پشم و ابریشم خودداری کنید.
۳. برخی نیز انجام آزمایش ها روی حیوانات را ناقض حقوق این موجودات دانسته و خواستار توقف آن هستند.
۴. استفاده از حیوانات در رویدادهای ورزشی یا به منظور سرگرمی افراد در سیرک ها و ... که گاهی نیز موجب آسیب رسیدن به این موجودات می شود، می بایست متوقف شوند.
۵. همچنین حامیان حقوق حیوانات، شکار این موجودات به هر نحوی و استفاده از پوست و پشم آن ها برای تولید البسه را نیز منع می کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها