کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهربانتر از این مجلس و دولت نداریم

19 آذر 1400 ساعت 14:52


گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه تهران، مذاکره دولت جدید را مذاکره برای رفع تحریم‌ها دانست و گفت: این مذاکره به خلاف گذشته مذاکره برد ـ برد است برخلاف مذاکره قبلی که مذاکره برد ـ باخت بود.
حجت الاسلام كاظم صدیقی افزود: خدا به بندگانش آنچه که باید داده است. نعمات او قابل شمارش نیست. اگر کسی در عمرتان به شما هدیه خوبی بدهد هرگز از یاد نمی‌برید. خدا این همه به ما محبت کرده و ما باید عاشق خدا باشیم و او را از یاد نبریم و بترسیم از اینکه خدا محبتش را از ما بگیرد و نعمتهایش را از ما بگیرد. این امنیت و این آرامش و این نظام مردمی نعمت خدا است. والله، زیر این آسمان پاک‌تر، مردمی‌تر و خدمتگزارتر از این نظام که در راس آن نائب امام زمان هست نداریم. مجلس و دولتی پر تلاش‌تر و مهربانتر از این عزیزانی که امروز برای شما خدمت می‌کنند نداریم.
وی گفت: این مسئولان عاشق و بی قرار و مردمی ما، مردمی دارند که تاریخ مانند آن‌ها را ندیده است. فداکاری‌هایی مانند این ملت و صبری مانند صبر این ملت حتی در صدر اسلام وجود ندارد. ما باید قدر این ملت ما بدانیم. ادارات و مسئولان نظام جمهوری اسلامی از سازمان‌ها و ادارات دولتی، مردم را تحقیر نکنند. نکند جلو میز قاضی مردم احساس شخصیت نکنند. نکند مراجعه کننده به ادارات نگران اهانت باشد. خدا فرموده لقد کرمنا بنی آدم. ما به فرزندان آدم احترام کردیم. نمی‌گوید ما عادل‌ها و علما را تکریم کردیم. خدا بشر را محترم دانسته و باید مردم به دولت و دولت احترام بگذارند. آن هم چنین مردم و چنین مسئولانی. تقوا هم به ما احترامات ظاهری و هم خدمات به هم را متذکر می‌شود.
وی درباره مذاکره گفت: در این دولت مذاکره مطرح است. این مذاکره پیامی دارد که دولت ولایی و مردمی می‌خواهد با همه کشور‌های دنیا تعامل حکیمانه داشته باشد. اما این مذاکره با سابقه که همه‌اش وعده گرفتند فرق دارد. نقد دادند و نسیه گرفتند. برد برد نبود. برد باخت بود. اما امروز اهل مذاکره افراد محکم و با مطالعه و با بسته‌های آماده هستند. این مذاکره برای مذاکره نیست. برای رفع همه تحریم‌های استکبار است که این مدت درباره کشور ما اعمال کرده است.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: آمریکا در دوره‌های مختلف به ویژه در زمان ترامپ و قبل از آن در سه جبهه علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه کردند. یکی خزانه داری آمریکا بود که تحریم‌ها را آماده می‌کردند. دوم وزارت امور خارجه بود که با نظارت دولت‌ها را می‌ترساندند که با ما معامله نکنند. افرادی که این کار را می‌کردند جریمه ظالمانه می‌کردند و سوم سازمان سیا بود که از ابتدای انقلاب تا امروز در صدد ناراضی کردن مردم هستند.
وی افزود: اما با راهنمایی رهبر حکیم و بصیرت مردم این‌ها در هر سه جبهه منفعل شدند و هرگز به این اهداف شوم خود نمی‌رسند. برای اطمینان عرض می‌کنیم در این هشت ماهه گذشته هم واردات ۳۸ درصد افزایش داشته و صادرات هم افزایش داشته و فروش نفت رو به توسعه است. هم نفت ما به فروش می‌رسد و هم واردات و هم صادرات داریم. مقاومت مردم جواب داده و مردم این چند صباح را هم صبر داشته باشند. دولت جدید، دولت عاشقی است و با این همراهی بین دولت و مجلس و قوه قضائیه می‌شود موفق شد.
صدیقی گفت: کم آبی هست. شیطان خواست با این برنامه مردم و دولت را مقابل هم قرار بدهد. حرکت‌هایی که در جا‌هایی می‌شود مطالبه فرزند خانه از پدر خانه است. اما دیدار‌هایی که سران سه قوه با دانشجویان داشتند دیدیم که به همه پاسخ دادند و گفتند شما فرزندان ما هستید و گله‌ها را به جان می‌خریم. مساله آب تنها مساله دولت نیست. در جنگ اگر ملت نبودند دولت نمی‌توانست اداره کند. امروز جنگ اقتصاد و کم آبی است و همه شما صاحب خانه و صاحبان انقلاب هستید؛ لذا صاحبان نظر و کسانی که مهارت دارند فکر خود را عرضه کنند.
وی افزود: در شرایطی که همه محرم یکدیگر هستند این مذاکره به پیروزی خطم می‌شود و ما با پیروزی این مرحله را طی می‌کنیم.



 


کد مطلب: 309961

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/309961/مهربانتر-این-مجلس-دولت-نداریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir