به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۳۰۹۹۸۵

مک‌کنزی: حکومت ایران به مردم گرسنگی می‌دهد تا موشک بسازد!

ژنرال مک‌کنزی
ژنرال مک‌کنزی
گروه بین‌الملل: رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس به پرسش‌هایی درباره افغانستان، عراق و ایران پاسخ داد.
ژنرال مک‌کنزی، بر این باور است که ایران همچنان به تلاش برای تداوم نفوذ و قدرت خود در عراق ادامه خواهد داد. او درباره تلاش‌های موشکی ایران نیز گفت:‌ «آنها به مردم خود گرسنگی می‌دهند تا این موشک‌ها را بسازند.» این مقام ارشد نظامی در این گفت‌وگو نخست به سوالاتی درباره توان مقابله طالبان با داعش و القاعده پاسخ داد و اینکه آیا این دو گروه در داخل افغانستان مشغول نیرو گرفتن هستند یا نه. مقابله با داعش برای طالبان آسان و مقابله با القاعده بسیار دشوارتر خواهد بود. رئیس سنتکام بر این باور است که «طالبان هنوز این شانس را دارند که بتوانند علیه داعش اقدام کنند. داعش در گوشه و کنار افغانستان به سختی به طالبان حمله کرده است. بنابراین فکر می‌کنم مقابله با داعش برای طالبان آسان خواهد بود اما مقابله با القاعده بسیار دشوارتر است. آنچه ما مایلیم در افغانستان شاهد آن باشیم موضع قوی طالبان علیه القاعده است، چرا که آنها در توافق دوحه چنین اقدامی را وعده داده بودند.» 
حملات اخیر شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق
او این سوال را مطرح کرد که آیا «تعداد نیروها در عراق برای مدتی تقریبا ثابت بوده است. آیا تعداد نیروها تغییر خواهد کرد؟» آقای مک کنزی چنین پاسخ داد: « تنها نقش نیروهای آمریکایی تغییر کرده و تعداد نیروها به نسبت همچنان یکسان است و همینطور ثابت باقی خواهد ماند.» ژنرال کنت مک کنزی در این بخش به ناامیدی ایران از تحولات سیاسی اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: « حکومت ایران از نخست‌وزیر (مصطفی کاظمی) و نتیجه این انتخابات ناامید شدند. نتایج این انتخابات نشان داد که آنها نمی‌توانند از مسیر قانونی به هدف خود برسند بنابراین در چنین شرایطی شما می‌توانید از راه‌های غیرقانونی به هدف‌تان برسید و این به معنای [استفاده از] خشونت است.»
تمامی نیروهای نظامی آمریکا از عراق خارج نمی‌شوند
این مقام عالی‌رتبه نظامی در ارتش ایالات متحده همچنین تاکید کرد: «آنها [حکومت ایران] از ناتوانی خود در تأثیرگذاری بر تشکیل دولت جدید عراق ناامید شده اند. منظورم این است که فکر می‌کنم حمله اخیر برای کشتن نخست‌وزیر [عراق] یک رویداد بسیار مهم است. این نشانه یأسی است که آنها در حال حاضر به آن رسیده‌اند. علاوه بر این، آنها می‌خواهند همه نیروهای ایالات متحده، عراق را ترک کنند اما تمامی نیروهای ایالات متحده قصد خروج ندارند.» به گفته مک‌کنزی «آنها [مسوولان ایرانی] به مردم خود گرسنگی می‌دهند تا این موشک‌ها را بسازند، موشک‌هایی که دارای برد فزاینده، افزایش کُشندگی و بالا برنده توانمندی هستند. از سوی دیگر موشک‌های کروز و برنامه پهپادی‌شان نیز طی سال‌های گذشته بسیار فعال بوده است.»
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، همچنین در گفت‌وگو با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت که ایالات متحده برای بازدارندگی و مهار ایران گزینه‌های نظامی مهم و متنوعی در اختیار دارد. مکنزی، گفت: «اگر تهران فکر می‌کند که می‌تواند به حملات خود علیه نیروهای ما در عراق و سوریه ادامه دهد و همزمان مذاکرات بی‌نتیجه‌ای را در وین به پیش ببرد، سخت در اشتباه خواهد بود.» او افزود که پرواز بمب افکن‌های راهبردی آمریکا به همراه جنگنده‌های دیگر کشورها در منطقه با هدف رساندن «پیام روشن» به تهران بوده است. مکنزی همچنین تاکید کرد که ایران هم‌اکنون بزرگترین تهدید در منطقه خاورمیانه است.

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۲۱:۵۸
.............
مثل اینکه به یکی که از مادر زنش دل خوشی نداره بگی ده میلیون دلار بده تا مادر زنتو آزاد کنیم. (380010)
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۲۲:۱۷
حرف حق زده (380014)
نشایی
Romania
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۰۹:۳۸
والا مک کنزی ....
گر چه شما جرات بازنشر این نوشنتار من ندارید بهاری عزیز (380020)
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۲۳
راست میگه مردم دارن زیرگرانی بیکاری تورم له شدند (380032)
یزدان
Asia/Pacific Region
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۲۴
خدامیدونه که دیگه تحمل گرانی بیکاری نداریم من 37سالمه بیکارمجرد مستاجر هیچ امیدی به زندگی ندارم (380033)
علوی تبار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۵:۳۲
آقای مک کنزی
8 سال دولت و بودجه مملکت دست کسانی بود که شما را می پرستیدند و برای موشک هم وقعی قائل نبودند...
نگران نباشید عوام ترین مردم ایران هم این حرفها را نمی پسندند... (380038)
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۲۱:۴۲
جنگ زرگری باز شروع شد. ... (380059)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها