به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۳۱۰۱۴۲

اعتصاب معلمان برای همسان‌سازی حقوق

گروه جامعه: به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اعتصاب سراسری معلمان ایران با هدف تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق همه مشاغل و اجرای تحصیل رایگان آغاز شد.
اعتصاب معلمان برای همسان‌سازی حقوق
بر اساس این فراخوان، این اعتصابات امروز شنبه 20 آذر ماه 1400 آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی از معلمان خواسته است تا در این دو روز در محل کار خود تحصن کنند. به دنبال این فراخوان، شماری از معلمان استان فارس، گیلان، تهران، شهرستان‌های لامرد، جلفا، کرج، مرودشت، اصفهان، یزد، سروآباد، سنندج، تبریز، دشتستان، قروه، ایذه، اهواز، سقز، کازرون، مریوان، برازجان، بوشهر، باغملک، لاهیجان، ایرانشهر، فیروزآباد، خمینی‌شهر، الیگودرز، دهدشت، ارومیه، قزوین، بهبهان، بانه، مرودشت، میان‌دورود، اقلید، جیرفت، نجف‌آباد، گچساران، جوانرود، ملایر، قیروکارزین، خرم‌بید، ابرکوه، بافق و فراشبند در اعتراض به عدم اجرای رتبه‌بندی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، آزادی معلمان زندانی و دیگر مطالبات خود، به تحصن در محل کار خود پرداختند.

بنا به ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، معلمان ناحیه 4 شهرستان قم هم در برابر ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمعی اعتراضی برگزار کردند. فراخوان مذکور از معلمان خواسته است تا «در روزهای شنبه و یکشنبه در سراسر ایران اعتصاب نمایند. همکارانی که تدریس حضوری دارند در این روزها ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس خودداری نموده و در دفتر تحصن نمایند و همکارانی که تدریس مجازی در شاد دارند ضمن اطلاع‌رسانی و توجیه دانش آموزان، در این دو روز تدریسی در فضای مجازی نداشته باشند و برنامه شاد را تعطیل کنند.»

پیشتر و در اوایل ماه سپتامبر، معلمان شاغل و بازنشسته، با تجمع در برابر ادارات آموزش و پرورش در سراسر ایران، اعتراض خود را نسبت به عدم طرح رتبه‌بندی اعلام کرده بودند. شورای «هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» می‌گوید دولت تنها 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی برای یک سال اختصاص داده و امسال تنها 12.5 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص پیدا می‌کند و وضعیت سال آینده نیز به تامین اعتبار مشروط شده است. مطابق لایحه رتبه‌بندی معلمان که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران به تصویب رسیده، حقوق معلمان باید 80 درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد اما مقامات می‌گویند بودجه کافی برای اجرای چنین طرحی ندارند.
 

رییس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۶:۳۱
حقیقت خجالت اور و مایه شرمساری است که معلمان ما با این وضعیت و فلاکت زندگی کنند هر روز هم اعتصاب کنند و مسولین در این کشور ککشان هم نگزد ایا اقای رییسی فیلم های زمان کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در مورد معلمان را هم می بیند؟؟؟
پس ان همه قول و قرار و وعده چه شد؟؟
اقای رییسی شما یک روحانی و یک سید هستید پیامبر اکرم در مود وعده و قول چه گفت؟؟؟؟؟؟ (380039)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها