به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۳۱۰۲۶۶
علیرغم ثبات قیمت ارز در برخی اقلام گرانی چند برابری داریم

افزایش قیمت‌ها غیرمنطقی و برای مردم زجرآور است

افزایش قیمت‌ها غیرمنطقی و برای مردم زجرآور است
گروه اقتصادی: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، گفت: قیمت‌ها نباید افزایش پیدا کند، چه به صورت تدریجی و چه شوک آور، اینکه شوک‌آور نیست اما آرام آرام افزایش قیمت داریم باز هم زجرآور است و مردم را اذیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم در رابطه با «اهمیت کنترل با توجه به اینکه در آستانه سه ماهه پایانی سال قرار داریم و گرانی‌ها در این شرایط بسیار مردم را رنج می‌دهد»، گفت: بله این مساله بسیار مهم است، متاسفانه یک موضوعی که در شبکه‌های اجتماعی بود این بود که پارسال در همین دوره زمانی دلار ۲۹۵۰۰ تومان بود و پراید ۷۰ میلیون تومان و امسال در این روزها دلار ۲۹۵۰۰ است و پراید ۱۷۰ میلیون تومان است. در قیاسی که مردم می‌کنند با توجه به اینکه اغلب قطعاتش تولید داخل است و ارزبری هم ندارد، این افزایش دو و نیم برابری چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اما آنچه که مردم را بیشتر اذیت می‌کند، افزایش قیمت کالاهای اساسی است، مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و .... که روزانه مصرف می‌کنند؛ از طرفی ورودی و درآمد مردم ثابت است و هزینه‌ها افزایش افسارگسیخته ای دارد.سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با یادآوری وعده دولت درخصوص گرانی‌های شوک‌آور، خاطرنشان کرد: دولت قول داده بود که شوکی به مردم وارد نشود و افزایش قیمت یک دفعه‌ای نداشته باشیم، اکنون ممکن است افزایش قیمت‌ها شوک آور نباشد اما افزایش این چنینی هم غیرقابل تحمل است که آرام آرام افزایش دارد و خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آن چیزی که مهم است این است که قیمت‌ها نباید افزایش پیدا کند، چه به صورت تدریجی و چه شوک آور، اینکه شوک آور نیست اما آرام آرام افزایش قیمت داریم باز هم زجرآور است و مردم را اذیت می‌کند.
نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص تلاش برای مهار این روند، بیان کرد: منتظر هستیم تا با آمدن لایجه بودجه ۱۴۰۱ در جریان بررسی آن تلاش کنیم تا گرانی را کنترل کنیم، اگر در کنترل قیمت‌ها موفق نشویم، هرچقدر درآمدهای مردم را افزایش دهیم، باز هم موفق نخواهیم شد چراکه افزایش حقوق یکبار برای یکسال است. اگر شما ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد حقوق کارمندان را افزایش دهید مشروط بر این است که در سال آینده افزایش معناداری نخواهیم داشت اما با توجه به اینکه هر روز قیمت‌ها در حال افزایش است مثلا همین مورد پراید که عرض کردم ۲۵۰ درصد افزایش قیمت دارد، این میزان گرانی غیرقابل تحمل است.

وی ادامه داد: امیدواریم هر سه قوه دست به دست هم بدهند و این روند افزایش قیمت‌ها را کنترل کنند.
محسنی بندپی در پایان به صحبت‌های رئیس‌جمهور در گذشته چند هفته قبل نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در دیداری که نمایندگان سه استان شمالی با آقای رئیسی داشتند، رئیس‌جمهور هم در زمینه افزایش درآمدهای دولت، هم بهبود وضعیت تولید و هم کنترل قیمت‌ها قول‌های خوبی را به نمایندگان دادند و امیدواریم که این تلاش‌ها نتیجه‌بخش باشد و اتفاقات خوبی رقم بخورد تا مردم بیش از این آسیب نبینند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها