به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۱۰۳۶۸
طرح کاهش حقوق بازنشستگان و افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

افزایش ۲ ساله سن بازنشستگی و میانگین حقوق‌ بازنشستگی به ۳ سال

افزایش ۲ ساله سن بازنشستگی و میانگین حقوق‌ بازنشستگی به ۳ سال
گروه جامعه: به جز پیشنهاد افزایش ۲ ساله سن بازنشستگی توسط دولت، در حالیکه تاکنون مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی، میانگین ۲ سال آخر حقوق‌ها «مطابق لیست‌های بیمه» بوده است سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال آینده، این میانگین را به ۳ سال افزایش داده که در صورت تصویب مجلس، عملا باعث کاهش میانگین حقوق بازنشستگان جدید خواهد شد!
در واقع لحاظ نمودن هر دو ماده جدید در تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۱ به زیان کارمندان و کارگرانی خواهد بود که از سال آینده به سن بازنشستگی خواهند رسید و هدف این تغییرات نیز، صرفا افزایش منابع درآمدی دولت آن هم از جیب قشر بازنشستگان کشوری است!
بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی چند تغییر مورد تاکید قرار گرفته است. بر این اساس حداقل و حداکثر بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد، البته احکام قطعی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی هستند.
همچنین سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش خواهد یافت.
محاسبه حقوق بازنشستگی در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشگری، سازمان تامین اجتماعی بر اساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود.
آیین‌نامه اجرایی مورد نیاز این قانون که در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه به تصویب هیات وزیران رسیده و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۶
مسوولان خجالت بکشند (380095)
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۰:۵۹
....................
بچه های خودشون... تو بهترین کشورای دنیا، اونوقت ما باید با حداقل حقوق دو سال بیشتر برده ... باشیم... (380101)
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۲:۳۵
کشوری که چند میلیون جوان بیکار داره و بدلیل بیکاری دارند در همان سن جوانی به بازنشستگی می‌رسند چه توجیهی دارد که سن بازنشستگی بالا برود؟آقای میرکاظمی مدبر یک وجهی است اصلا به تبعات تصمیمات و قوانین فکر نمی کند، تاوان ناکارآمدی صندوق های بازنشستگی که سالها باشگاه سیاسی بودند و محل پرداخت حقوق های نجومی به آقازاده ها را الان باید مردم و کارمندان بدهند ،دولت برای کمک به صندوق ها مبنای پرداخت حقوق را از میانگین دو سال آخر به میانگین سه سال آخر تغییر داد و این معنیش کمتر شدن حقوق بازنشستگان جدید،دولت (380104)
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۴:۰۹
خدا ازشون نگذره (380106)
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۸:۳۵
الهی آمین🤲🤲 (380205)
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۵۰
به عبارت دیگر، به جای این که جلوی دزدان آشنا را بگیرند دست در جیب مردم کرده اند. وای به آن روزی که ... (380115)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۵۸
بر جد و پدر و مادر مسولین پیشنهاد دهنده ... (380201)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۸:۲۵
واقعا خدا ازشون نگڎره.ظلم بزرگی به کارمندان میکنن.اخجالت نمیکشن.همه کارمندان دیگه خسته اند (380204)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۲:۰۱
چرا باید تاوان ... و نادانی برخی از مسئولین را کارگران زحمت کش بدهند؟چرا آدم هایی که مسبب این همه مشکل برای تامین اجتماعی شدند را بازخواست نمی کنند؟اگر نمایندگان مجلس با این طرح که مدت بازنشستگی 32 سال بشه موافقت کنند خیانت بزرگی به جوانان این کشور می کنند.جوانانی که همین حالا بیکارند وشغل ندارند از این پس چه می شود. با چه امیدی ازدواج کنند؟ (380227)
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۲:۵۰
بنام خدا دومسئله رابایدمتذکرشوم 1-بعضی افرادبادیپلم استخدام شده اند ودرحین کارادامه تحصیل داده انداین شخص که بادیپلم سرکارامده وبعدازاستخدام ادامه تحصیل داده نه هیچ مزایایی بابت تحصیلش گرفته نه تحصیلش جزو سنواتش حساب میشود اینها رابایدتفکیک کنید2-شخصی که 2سال درسرمای کردستان برای کشورش خدمت کرده وسپس بعدازپایان خدمت به استخدام درامده و28سال بازبرای دولت خدمت کرده چه تقصیری دارد اگراینطوری است که دیگرکسی تمایل به سربازی رفتن نداردمیگوید برای چه بروم میروددنبال یک شغل ازادکه هم درامدبیشتری دارد وه (380589)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها