به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۱۰۴۰۸

ارائه جدول زمانی برای حمله به ایران

ارائه جدول زمانی برای حمله به ایران
گروه سیاسی: وزیر دفاع اسرائيل طی دیدارهایش در آمریکا گفت: به نیروهای دفاعی اسرائيل دستور داده که برای گزینه حمله احتمالی نظامی به ایران آماده باشد.
 بنی گانتس، طی دیدارهایش با مقام‌های آمریکایی در چند روز گذشته یک جدول زمانی برای حمله احتمالی به ایران ارائه داده است. گانتس این جدول زمانی را طی ملاقات‌هایش با لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ارائه کرد.رسانه‌های اسرائيلی همچنین نوشته‌اند، گانتس  در حاشیه نشست سران شورای اسرائيلی ـ آمریکایی در فلوریدا  اعلام کرد که به ارتش اسرائيل دستور آمادگی برای گزینه حمله نظامی به ایران را داده است. او افزود که واشنگتن را از این گام مطلع ساخته است.
گانتس که در حال حاضر در آمریکاست تا مقام‌های این کشور را به فشار بیش‌تر به ایران ترغیب کند با اشاره به ناکام ماندن مذاکرات جاری احیای توافق اتمی با جمهوری اسلامی گفت، این مذاکرات "هیچ پیشرفتی" نداشته است.گانتس افزود، قدرت‌های جهانی فهمیده‌اند که "ایرانی‌ها در حال بازی" در وین هستند. او تصریح کرد، به ارتش اسرائيل دستور داده که برای "چالش ایران در سطح عملیاتی آماده" شود.گانتس با تأکید بر ناخشنودی آمریکا از مذاکرات اتمی وین گفت، هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده و ایالات متحده و کشورهای اروپایی دارند "صبر خود را از دست می‌دهند."وزیر دفاع اسرائيل همچنین تصریح کرد که ایران "قبل از این که مشکل اسرائيل باشد یک مشکل جهانی است."

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها