به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۳۱۰۴۲۲

۳ دمنوش‌ ضدافسردگی که معجزه می‌کنند

۳ دمنوش‌ ضدافسردگی که معجزه می‌کنند
گروه سلامت: افسردگی یک اختلال خلقی و متاسفانه بسیار رایج است که می‌تواند بر احساسات، نحوه فکر کردن و عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد و اغلب باعث از بین رفتن علاقه به هر چیزی می‌شود. یکی از راه‌های رایجی که اغلب برای رفع خستگی و افزایش انرژی به کار می‌گیرند، استفاده از گیاهان دارویی است.

 افسردگی یک اختلال خلقی و متاسفانه بسیار رایج است که می‌تواند بر احساسات، نحوه فکر کردن و عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد و اغلب باعث از بین رفتن علاقه به هر چیزی می‌شود. یکی از راه‌های رایجی که اغلب برای رفع خستگی و افزایش انرژی به کار می‌گیرند، استفاده از گیاهان دارویی است.

برگ درخت بید
طبیعت آن گرم و معتدل، قابض، ضدسرفه، مقوی قلب، مفرح و نشاط‌آور است. ده تا پانزده برگ را بیست دقیقه خیسانده و بشویید و با یک لیتر آب در قوری یا ظرف مسی حرارت دهید و زمانی که به جوش آمده فورا شعله را کم کنید تا آب بدون حرکت شروع به بخار کند و گاهی برگ‌ها را به هم بزنید، زمانی که یک سوم آب آن بخار شد، دمنوش آماده است. می‌توانید از هل یا چوب دارچین برای معطر کردن آن استفاده کنید.

نعناع و زعفران
دو قاشق پودر برگ خشک شده نعناع را در دو لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید.

گل گاوزبان
برای درمان افسردگی، یا افزایش انرژی می‌توان از دمنوش گل گاوزبان استفاده کرد. همچنین مصرف گل گاوزبان فشار خون را متعادل می‌کند. مصرف طولانی مدت این دمنوش باعث سلامت و روشنی پوست می‌شود. دمنوش گل گاوزبان به طور سنتی با کمی سنبل‌الطیب و لیموعمانی استفاده می‌شده است که این ترکیب برای تقویت قلب و عروق هم بسیار مناسب است که می‌توان به جای لیموعمانی از آبلیمو استفاده کرد. یادتان باشد یک قاشق مرباخوری کفایت می‌کند.
برچسب ها: دمنوش افسردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها