به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۳۱۰۵۰۲

وفایی: بردن سالیوان آرزوی همه است

وفایی: بردن سالیوان آرزوی همه است
گروه ورزشی: در هفته‌ای که گذشت، از میان ورزشکاران ایرانی هیچ‌کس به اندازه حسین وفایی خبرساز نشد.
وفایی در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی انگلستان، ابتدا رونی اُ سالیوان، اسطوره بزرگ اسنوکر جهان را شکست داد و بعد در مصاف با مارک سلبی، نفر اول رنکینگ جهانی اسنوکر به پیروزی رسید؛ دو پیروزی ارزشمند در کمتر از چند روز. وفایی حتی در مسابقه سوم چیزی از لیسوفسکی، نفر پانزدهم جهان کم نداشت و در یک رقابت نزدیک و پایاپای نتیجه را به حریف انگلیسی واگذار کرد. همین نتایج درخشان بهانه‌ای بود که با حسین وفایی گفت‌وگو کنیم و از او درباره این تورنمنت و حس و حالش بپرسیم.
 
پیروزی‌های شما در مسابقات حرفه‌ای‌های جهان باعث شد توجه بیشتری به اسنوکر در کشور شود.
اسنوکر ورزشی فوق‌العاده سخت، فکری و پرتمرکز و البته دوست‌داشتنی است و این باعث افتخار من است که با پیروزی‌هایم علاقه‌مندان بیشتری به این رشته جذب شوند.

از برد در مقابل سالیوان که یکی از اسطوره‌های رشته اسنوکر و پرافتخارترین قهرمان جهان است، برایمان صحبت کنید.
همه می‌دانند سالیوان شناسنامه اسنوکر جهان است. بازی مقابل او خیلی سخت است و در عین حال بازی مقابل او و شکستش آرزوی هر اسنوکرباز دنیاست. هرکسی پایش به تور حرفه‌ای باز می‌شود به شکست سالیوان فکر می‌کند. من یک ماه قبل از بازی با او می‌دانستم حریفم سالیوان است . فرصت تمرین داشتم تا برای این بازی آماده شوم تا بتوانم برنده بازی باشم. خدا را شکر این اتفاق افتاد و چه پیروزی قشنگی بود. واقعا مزد زحماتم را گرفتم. خدا را شکر می‌کنم که برنده بازی بودم.

مقابل مارک سلبی یکی از بهترین بازی‌های شما در سال‌های اخیر را مشاهده کردیم که آن ضربه نهایی توپ مشکی در فضای مجازی هم وایرال شد. خودتان چه حسی داشتید؟ 
مارک سلبی نفر اول رنکینگ دنیاست. بازی و پیروزی مقابل او کار آسانی نبود، آن‌هم جلوی چشم آن همه تماشاچی. خدا را شکر که بهترین بازی‌ام را به نمایش گذاشتم. آن لحظه که ضربه نهایی را زدم، ناب‌ترین حس زندگی‌ام بود. من و سلبی سر توپ مشکی رقابت داشتیم و برای پیروزی به معنای واقعی می‌جنگیدیم که آخر هم من او را شکست دادم. در واقع این بازی، بهترین بازی من  در تور حرفه‌ای‌ها بود. 

پیروزی مقابل سالیوان برایتان جذاب‌تر و مهم‌تر بود یا در مقابل سلبی؟
اصلا نمی‌شود جواب این سوال را داد. هر دو بازی برایم جذاب بود، خودم واقعا از این دو بازی لذت بردم. اصلا نمی‌توانم از بین آنها یک بازی را  انتخاب کنم و خوشحالم هر دو پیروزی بازتاب خوبی  در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها داشت.

به نظرت چند سال طول می‌کشد تا حسین وفایی نفر اول اسنوکر دنیا شود؟ اصلا این قضیه شدنی هست ؟
شک نکنید من سه تا چهار سال دیگر به رنکینگ‌های تک رقمی دنیا نزدیک می‌شوم. این رویا صد در صد واقعی می‌شود. البته پیش‌بینی خودم است و ممکن است زودتر اتفاق بیفتد. 

امکانات شما با رقبای بزرگ و بنام دنیا چقدر با هم‌فرق دارد؟
امکانات من با بقیه رقبا اصلا قابل مقایسه نیست. من پیروزی‌هایی که به دست می‌آورم تنها با تلاش زیادم است و بس. اگر من درصد کمی از امکاناتی را که بقیه اسنوکربازان دنیا دارند، داشتم شک نکنید خیلی جلوتر از حالا بودم. 
مرجع : روزنامه جام جم
برچسب ها: حسین وفایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها