به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۱۰۵۰۶

میزان اقساط وام ملی مسکن اعلام شد

میزان اقساط وام ملی مسکن اعلام شد
گروه اقتصادی: عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله است، گفت: برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه هفت میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحد‌ها پرداخت می‌شود.
محمدحسن علمداری، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیاتی از نحوه بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن را با تسهیلات ابلاغی جدید از سوی بانک مرکزی، اعلام کرد.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیاردتومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان‌ها، سایر شهر‌ها و روستا‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

علمداری گفت: به طور معمول بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه هفت میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحد‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نیز با احتساب ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۶ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با احتساب ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان ۴ میلیون تومان است.

علمداری تصریح کرد: چنانچه سازندگانی طی دو سال واحد‌ها را به اتمام برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش دارد.

گفتنی است، نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
برچسب ها: وام مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها