به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۱۰۶۸۳

بی‌خبری از تعداد معلمان بازداشتی در روز گذشته

گروه جامعه: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید که از تعداد معلمان بازداشت شده در تجمعات روزهای گذشته و وضعیت آنها خبری ندارد.
بی‌خبری از تعداد معلمان بازداشتی در روز گذشته
علیرضا منادی‌سفیدان به ایلنا گفت که در رابطه با تجمعات روز دوشنبه، ۲۲ آذر معلمان، اطلاعی ندارد که چه تعداد بازداشت شده‌اند، اما حتماً این مسئله را پی‌گیری می‌کند. نیروهای امنیتی روز ۲۰ آذر رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، را بازداشت کرده‌ بودند.
تجمع معلمان در مقابل مجلس در روز دوشنبه با مداخله نیروهای امنیتی مواجه شد و در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند که یکی از معترضان را بازداشت کنند که با واکنش تند معلمان حاضر در تجمع مواجه می‌شوند. دور تازه از اعتصاب آموزگاران معترض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» از روز شنبه در ده‌ها شهر کشور آغاز شده و معلمان ایرانی در سه روز روز گذشته در اعتراض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» در بیش از ۶۰ شهر ایران بار دیگر اقدام به اعتصاب و تحصن کرده بودند. در صورت تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی، پایه حقوق و مزایای معلمان به دست‌کم ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواهد رسید. بحران معیشت و زندگی دشوار اکثر فرهنگیان کشور و بی‌توجهی مسئولان به مطالبات آنها به این اعتراضات دامن زده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اما مدعی شده است که «در خصوص رتبه‌بندی به معلمان اطلاعات غلط داده شده و واقعیت را واژگون جلوه دادند و بخشی از ریشه این تجمعات روز گذشته به نادرست جلوه دادن روند بررسی طرح رتبه‌بندی بود که معلمان را ناراحت کرد».
معلمان اعتصابی اما که از عدم تحقق وعده‌های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی هستند می‌گویند دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومان» طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم‌بندی» کند و با همکاری مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق» برده است. بر اساس فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، حقوق معلمان باید بر اساس سطح کیفی آن‌ها مشخص شود، ولی این طرح تاکنون اجرا نشده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها