E_DOC_LOCATION_20_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][29] = '{TOP_DOCS_VISIT_MAIN_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][30] = '{TOP_DOCS_COMMENT_MAIN_BLOCK}'; ?> آمار آوارگان‌سوری به 6.5 میلیون‌نفر می‌رسد - بهار نیوز
 
به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۳۱۰۷۲
کمیته پناهندگان سازمان ملل:

آمار آوارگان‌سوری به 6.5 میلیون‌نفر می‌رسد

گروه بين‌الملل: یکی از مقام های ارشد سازمان ملل گفت در صورت ادامه درگیریها در سوریه شمار آوارگان در این کشور از سه میلیون و 500 هزار به شش میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.

مسئول هماهنگی منطقه ای کمیته پناهندگان سازمان ملل در سوریه با بیان این مطلب که در زمان حاضر دو میلیون و 400 هزار نفر از آوارگان سوری به کشورهای همسایه فرار کرده اند، گفت: طبق آخرین آمارهای این نهاد 600 هزار نفر دیگر برای خروج از سوریه ثبت نام کرده اند که با احتساب این رقم شمار آوارگان در این کشور به سه میلیون نفر می رسد.

امین عواد  افزود: نهادهای مذکور برای کمک به پناهندگان و آوارگان داخلی سوریه در خواست 6 میلیارد و 500 میلیون دلار بودجه کرده است که 2 میلیارد و 400 میلیون دلار آن صرف کمک به پناهندگان این کشور در کشور های همسایه خواهد شد و بقیه آن برای کمک به آوارگان داخلی سوریه استفاده خواهد شد.

نماینده بان کی مون اشاره کرد که 150 نهاد بین المللی در تامین این بودجه مشارکت داشته اند. بگفته این مقام در حال حاضر فقط 15 در صد ازپناهندگان سوری در اردوگاه های کشور های همسایه از جمله اردن، ترکیه، اردن، عراق و ترکیه اسکان داده شده اند و بقیه در خانه های شخصی شهروندان این کشور ها زندگی می کنند.

وی افزود: علاوه بر وضعیت دشوار زندگی و معیشت این پناهندگان در کشور های مذکور حضور آن ها موجب پیچیدگی هایی در زندگی شهروندان کشور های میزبان شده است. عواد افزود کشور لبنان با 900 هزار پناهنده بیشترین شمار پناهندگان را اسکان داده و بعد از این کشور ترکیه با 600 هزار پناهنده در مقام دوم میزبانان این پناهندگان قرار گرفته است.

مسئول هماهنگی منطقه ای کمیته پناهندگان سازمان ملل گفت که درگیری های سه ساله در این کشور موجب شده است که نزدیک به 8 هزار کودک سوری از خانواده های خود را از دست بدهند و در آوارگی بسر ببرند.وی در نهایت هشدار داد که در صورت ادامه درگیری ها و نا آرامی های سوریه شمار آوارگان داخلی در این کشور تقریبا به دوبرابر رقم فعلی خواهد رسید.

مرجع : ايرنا