به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۱۰۹۱۲

ضرورت مقابله با معضل فساد در عراق

ضرورت مقابله با معضل فساد در عراق
گروه بین الملل: نخست‌وزیر عراق در سخنانی بر ضرورت بررسی دلایل روی آوردن برخی جوانان عراقی به خشونت و تفکرات افراطگرایانه تاکید کرد.
مصطفی الکاظمی،  اظهار کرد: باید به دنبال شناسایی دلایل و علل درگیر شدن جوانان به خشونت  و تفکرات افراطگرایانه باشیم. برخی از دلایل این اتفاق عقب ماندگی فرهنگی، نادانی، بی‌توجهی به بهداشت و آموزش و عدم توجه به کرامت انسانی هستند.وی افزود: افراط گرایی و خشونت به دلیل ظهور تکنولوژی‌ها و تغییرات جهانی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و ما در عراق به صورت پدیده‌ای خاص شاهد آن هستیم. خشونت در جامعه ما دلایلی دارد، بعضی از این دلایل ناشی از کوتاهی و کم‌کاری دولت‌ها هستند. ما زخم‌های زیادی در جامعه خود داریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا آنها را التیام دهیم. مهم‌ترین مسئله جست‌وجو برای یافت علل افراط گرایی و بررسی شرایط ظهور آن در عراق است.وی تاکید کرد که باید فرهنگ خشونت را شکست داده تا فرهنگ گفت‌وگو غالب شود و باید چشم به راه آینده بهتر باشیم.الکاظمی ادامه داد: در حالیکه بعضی دولت‌ها پول های هنگفتی را برای خلق تنوع در جوامع خود هزینه می‌کنند عراق نیز از این مزیت برخوردار است لذا ما باید این تنوع را به جای ضعف به منبع قدرت تبدیل کنیم و ما باید تنوع و دیدگاه‌های متفاوت را بپذیریم.
الکاظمی همچنین تصریح کرد: ما باید  با یکدیگر برای مقابله با آفت فساد همکاری کنیم و دولت تلاش زیادی برای مقابله با آن انجام داده است.


 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها