به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۳۱۰۹۶۱
اصولگراها به تدریج قدرت نرم‌شان را از دست می‌دهند

ماهیت برخی جریان‌ها تسویه مداوم است

ماهیت برخی جریان‌ها تسویه مداوم است
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی خاطرنشان کرد: رفتارها و کمبود‌های از سوی یک جریان و یک جناح نشان‌دهنده این است که نمی‌توانند برگ برنده و شاخصی را برای مردم رو کنند، بنابراین با برخی‌ از حرف‌ها می‌خواهند زمان بخرند تا ببینند بعداً چه پیش می‌آید!
هدایت آقایی، درخصوص این‌که برخی از مسئولان و دست اندکاران سعی می‌کنند با صحبت‌هایی همانند این‌که « هرکسی که این شرایط را نمی‌خواهد جمع کند از ایران برود» یا این‌که «اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، می‌توانند از ایران بروند» این اظهارنظرها ناشی از چیست و چه تبعاتی بر جامعه می‌تواند داشته باشد، گفت: ظاهراً آقای نماینده حرف‌های خودش تکذیب کرده است؛ اما خارج از این بحث یک مشکلی جناح اصولگرا در کشور دارد و آن این است که با شعار انقلابی مجلس و دولت انقلابی تشکیل دادند و قدرت را یکدست و قبضه کردند، از همین رو با وجود چنین شرایطی این جناح نیاز دارد حرکت‌هایی نشان دهد که چشمگیر و متفاوت با وضعیت موجود است بنابراین به قول خودشان یکسری حرکات انقلابی را نشان می‌دهند که با شعارهایشان جور در بیاید.
این عضو حزب گارگزاران تاکید کرد: جناحی که امروز چنین اظهارنظرهایی می‌کند در شرایط عادی کاری نمی‌تواند انجام دهد، زیرا با وجود تحریم‌هایی که بر کشور حاکم شده و بسیاری از مشکلات دیگری که وجود دارد، عملاً دست دستگاه اجرایی بسته شده است. وجود مشکلات از یک سو و ضعیف مدیریتی که دستگاه‌های اجرای و قوه مقننه دارند از سوی دیگر موجب شده کار کشور را به دلیل وجود نیروهای بی‌تجربه، خام، بدون راهبرد و استراتژی مشخص نتوانند پیش ببرند و عملاً فلج هستند بنابراین راهکارشان این است که با حرف و سخنان عجیب و غریب موج درست کنند.
این فعال سیاسی افزود: صحبت‌های عجیب و غریبی که گه‌گاه حال چه در باب واردات آلات موسیقی و یا در باب مسائلی که در ارتباط با جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی است، می‌شنویم و یا بزرگنمایی‌هایی را که مشاهده می‌کنیم باید در پشت صحنه این جریان بررسی کرد که نشان می‌دهد این جناح نیاز به حرف‌های دهان پرکن و چشم‌گیر دارد. جریانی که این صحبت‌ها را به زبان می‌آورد، می‌خواهد موج ایجاد کند تا مطرح شود و به این فکر نمی‌کند که این روش چیزی جز تمسخر از ناحیه مردم در پی نخواهد داشت. افرادی که این اقدامات را می‌کنند نمی‌دانند با این کارها چیزی جز ناامیدی بیشتر را حاکم نمی‌کنند که نتیجه‌ای برایشان نخواهد داشت.
آقایی بیان کرد: باید گفت چنین رفتارها و کمبود‌هایی از سوی یک جریان و یک جناح نشان‌دهنده این است که نمی‌توانند برگ برنده و شاخصی را برای مردم رو کنند، بنابراین با برخی‌ حرف‌‌ها می‌خواهند زمان بخرند تا ببینند بعداً چه پیش می‌آید! وی درباره این‌که به نظر می‌رسد روز به روز عده‌ای سعی دارند حلقه خودی‌ها را تنگ‌تر و مردم را دورتر نگه دارند، گفت: ماهیت جریان‌ها و جناح‌های اقتدارگرا اصولاً درون‌گرایی و تسویه مداوم است.
آقایی بیان کرد: متاسفانه برخی در جریان فعلی که قدرت را در دست دارد، روحیه اقتدار‌گرایی دارند و با فضای جدیدی که ایجاد شده است، احساس می‌کنند با در دست داشتن تمام ابزارها و اهرم‌ها همچون ابزارهای امنیتی، اطلاعاتی، اجرایی و قانون‌گذاری و یکدست‌سازی درون خودشان به راه‌شان می‌توانند ادامه دهند؛ حال تبعات این روش چه خواهد بود؟ این خواهد بود که به تدریج اصولگراها قدرت نرم‌شان را از دست می‌دهند و هنگامی که قدرت نرم از دست برود و صرفا قدرت سخت بماند کارآیی آن قدرت به صفر می‌رسد و با یک لرز و نسیم ممکن است این جریان اقتدار خود را از دست بدهد.
برچسب ها: اصولگرایان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها