به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۳۱۰۹۸۳

فرانسه ورود مسافر از بریتانیا را محدود کرد

فرانسه ورود مسافر از بریتانیا را محدود کرد
گروه بین الملل: با گسترش سویه اومیکرون کرونا در بریتانیا، فرانسه محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای ورود مسافر از آن کشور وضع کرده است.
دفتر نخست‌وزیری فرانسه گفت: از روز شنبه ۱۸ دسامبر، مسافران باید دلیلی موجه برای ورود به این کشور داشته باشند. این مسافران هم باید تست منفی کرونا در فاصله ۲۴ ساعت قبل از سفر داشته باشند و دست کم دو روز هم در قرنطینه بمانند.موارد تایید شده سویه اومیکرون در بریتانیا بیشتر از فرانسه است.مقام‌های اتحادیه اروپا می‌گویند با توجه به شیوع سریع اومیکرون، این نوع ویروس تا یک ماه دیگر به سویه غالب در اروپا تبدیل می‌شود.چند کشور اروپایی اخیرا واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال را آغاز کرده‌اند.گسترش سریع سویه اومیکرون، باعث شده که بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌ها و مقررات جدیدی برای مقابله با این نوع از ویروس کرونا وضع کنند.سازمان بهداشت جهانی هم نسبت به سرعت بی‌سابقه شیوع سویه جدید ویروس کرونا هشدار داده است.تدروس گبریسوس، دبیرکل این سازمان کشورهای جهان را ترغیب کرده که برای مهار شیوع اومیکرون و حفاظت از نظام بهداشت و درمان خود سریعا اقدام کنند.
از ماه گذشته که سویه اومیکرون در آفریقای جنوبی شناسایی شد، موارد ابتلا به این گونه ویروس کرونا در حداقل ۷۷ کشور گزارش شده است. در ایران مسئولان ‌گفته‌اند موردی از ابتلا به این سویه مشاهده نشده است.وزیر آموزش بریتانیا شیوع سویه جدید کرونا را "چالشی بزرگ" توصیف کرد و گفت : "اگر تا پایان ماه دسامبر موارد ابتلا به اومیکرون به یک میلیون برسد، سه روز بعد دو میلیون می‌شود. و اگر شدت بیماری آن نصف دلتا باشد، یک درصد موارد شدید ابتلا به این ویروس نیاز به بستری دارند."کارشناسان هنوز نمی‌دانند شیوع وسیع اومیکرون چه تاثیری بر بیمارستان‌ها خواهد داشت اما حتی اگر شدت آن نصف سویه دلتا باشد، شمار قابل‌توجهی در بیمارستان بستری خواهند شد.بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا سه روز پیش خبر داد که حداقل یک نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به نوع اومیکرون کرونا جان باخته است.
 جانسون با بازدید از یک کلینیک واکسیناسیون در لندن گفت که مردم باید این تصور را که اومیکرون نوع خفیف‌ تر کرونا است، کنار بگذارند.
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها